Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Snart helg

Av Pisan - 17 november 2016 12:39

                                       


Äntligen är helgen nästan här! Vad gött det ska bli med sovmorgon! Jag var uppe tidigt idag med men inga hantverkare har dykt upp än. Tog mig en liten lur i soffan förut, eller rättare sagt två små lurar. Vaknade av oväsen men somnade om igen en liten stund. Egentligen skulle jag träffa en kompis på stan idag men hon lämnade återbud i morse, vi skjuter upp det till helgen. Istället skall jag träffa en annan väninna på vårt café här i byn om c:a 1 timme. Då slipper vi lyssna på oväsendet här i huset, de håller på att byta ut isoleringen och det skall på ribbor på den så det hamras rätt rejält nu. 


Var ju hos min läkare igår på årsbesök. Min diabetes har blivit värre och jag måste nu tyvärr börja medicinera med ännu en sort diabetesmedicin (ej insulin). Men när jag läste på om den såg jag att man skall inte ta den om man har höga triglyceridvärden, och det har jag. Risk finns för inflammation i bukspottskörteln då - och det kan bli ett livshotande tillstånd.... Jag skall ringa diabetessköterskan på hennes telefontid om en liten stund.

Och remiss till gyn blev det med, p g a mina klimakteriebesvär. Men det är väl lång väntetid dit så det blir väl inte av förrän efter årsskiftet.


Idag visar sig solen lite då och då, vad mycket lättare allting känns då! Tänk vilken stark påverkan ljus och mörker har på oss levande varelser, ganska fascinerande när man tänker efter, eller hur?   


Nu skall jag hoppa i foppatofflorna och glida ner på bottenvåningen och hämta min post som jag såg brevbäraren komma med för en stund sen.


Tjingeling och ha en fin torsdag!   


                 


 
 
Ingen bild

Monachos

17 november 2016 13:07

Usch va jobbigt med diabetesen. Hoppas du får hjälp och en som passar ihop med allt annat. Må Gott

Pisan

17 november 2016 13:10

Tack! Ja, det är jobbigt :-( Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

19 november 2016 03:50

Ååå,, har ni brevlådorna nere i trapphuset..??
Här är det fortfarande i varje dörr, utom de som har säkerhetsdörrar, de har brevlådan utanför sin dörr.

Jobbig denna sjukdomen diabetesen är,, vad många år har du haft den..??

Fyyy för när vi blir "tant" vilka besvär vi kan få. Ja även man kan ju hamna i dessa besvären när de kommer i en viss ålder.
Vet svärmor berättade om en man de känner hemma i Värmland, han var totalt nerdeppad när han kom i en vis ålder.
Det är ju inte så vanligt på män.

Solljuset är värt guld,,, jag är ju ingen höst / vinter (jo, om/när det finns snö).
Men, sommar är absolut bäst,, men denna vinter har gått riktigt, riktigt fort.

Sköt om dig vännen.. // Kramar om <3 Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

19 november 2016 08:58

Japp, numera har vi brevlådorna en trappa ner, vi hade i dörren förut. De nya dörrarna vi ska få är säkerhetsdörrar.
Man kommer in i olika ålderskriser under livet helt klart, en del värre än andra.
Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards