Direktlänk till inlägg 17 november 2016

Nu jävlar....

Av Pisan - 17 november 2016 17:30

                      



Ja, nu jävlar blev det fart på hantverksgubbarna! Det tog inte många minuter från att jag publicerat föregående inlägg innan det plingade på dörren, där stod 2 snickare, de skulle sätta upp den nya köksfläkten och lite sånt. Samtidigt de kom försökte jag få tag på diabetessköterskan på telefon, hon svarade dock inte. Och efter 2 minuter ringer det på dörren igen, det var min väninna - som jag skulle träffa en halvtimme senare på caféet.... Det blev lite väl mycket för min sega ME-hjärna och jag blev lite stirrig    Men efter en stund gick vi till caféet och där satt vi i 2 timmar och babblade    Kaffet jag drack måste varit jäkligt starkt för jag är helt upptrissad och skakig. Jag har blivit så himla känslig för koffein de senaste åren. Hoppas det går ur kroppen tills det är dags att sova. 

Sen när jag kom hem så visade det sig att det kommit ytterligare 2 gubbar som jobbat med ventilerna och luftkanalerna i rummen. Så nu jäklar är det rörigt här. I morgon bitti kl 8 återkommer de. Jag har just nu huvudbry över vart jag skall ta vägen då. Biblioteket öppnar inte förrän kl 10....  Och jag vill inte lämna byn i morgon för jag skall till vc för B12-spruta kl 2. Men det löser sig väl. Får väl sätta mig i duschen eller nåt...   




 
 
Morsan

Morsan

17 november 2016 22:08

Det är klart det blir lite hjärnsläpp när allt plötsligt händer på en och samma gång. Vilken tur din väninna kom och räddade dig från kaos och gubbröra.
Hoppas det inte blir så farligt rörigt imorgon. Kanske finns det någon liten lugnare hörna i ditt hem som du kan dra dig undan? Stoppa lite musik i öronen och sätt dig och pärla, så går tiden fort och vips är gubbarna bort och den lugna helgen här.Blir du kvar hemma eller flyr du till älsklingen denna helg? Oavsett vilket, så önskar jag dig en bra fredag och en lugn och skön helg.
Puss & Kram! <3

http://https://kaffemedmorsan.blogspot.se

Pisan

18 november 2016 06:46

Jag blir hemma i helgen. Tror jag åker nästa helg. Jag skall till bageriet och deras café redan när de öppnar vid 8, skall träffa en tjej där som också har fibro och som jag ibland träffar på vc då hon också tar B12-injektioner, vi har setts nån gång förut och fikat. Skall bli kul. Efter det går jag nog till biblioteket en stund och läser lite tidningar. Jag tror inte att de kommer hålla på till kl 16 i min lägenhet idag, de blir förhoppningsvis klara tidigare. Är de inte det så får jag göra som du föreslog och sätta musik i öronen :-)
Önskar dig en bra fredag och helg också! Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

18 november 2016 08:15

Det skulle jag också bli stirrig av. Men skönt att dom sätter fart så det blir färdigt hos dej. Du får väl ta ett långt besök i affären. 😀 Fast det kan ju bli dyrt... 😉😉
Ha en fin fredag! Kram 💜

Pisan

19 november 2016 09:05

Jag stämde träff men en kompis på caféet, så det blev ännu ett cafébesök :-) De blev rätt fort klara i min lägenhet, de höll på ett par timmar bara, gott det. Men de var och borrade i andra lägenheter så tyst vart det ju inte... Jag var en sväng i affären också :-) Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

18 november 2016 10:51

Får du hela lägenheten renoverad?

Ska du åka till din käraste i helgen?

Trevlig helg,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

19 november 2016 09:02

Nej, man installerar ett helt nytt ventilationssystem i huset och det är en hel del jobb med det. Nej, i helgen blir jag hemma, åker nästa helg. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

18 november 2016 18:58

Oj oj, jag blev ju helt slut bara av att läsa 😜 hoppas du får en fin helg. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

19 november 2016 09:00

Jag har blivit helt slut nu efter allt det här. Vaknade med värsta huvudvärken.... Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

19 november 2016 03:53

Gött att din väninna kom så du kom hemifrån ett tag i alla fall.
Inte alls du är upptrissad,, med allt som händer omkring dig just nu.
Sen så hjälper väl kaffe till att skruva upp dig lite till.

Fniss, du fick väl ta dig en riktigt låååång dusch.

Ha nu en go härlig fortsättning på helgen.. // Kramar om <3 Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

19 november 2016 08:54

Ja, det var inte dumt att komma utanför väggarna lite. Ha en fin helg du med vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards