Direktlänk till inlägg 2 december 2016

Lite snurrigt

Av Pisan - 2 december 2016 09:40

 


Härligt med fredag. Det innebär fredagsmys och sovmorgon i morgon!!! Såååå gött!!   


Här har det varit lite snurrigt sista dygnet. I helgen fick äldsta dottern ont i halsen och det har blivit värre för varje dag som gått. Igår gick hon till Lättakuten på vårdcentralen här hemma och det visade sig att hon har streptokocker i halsen, alltså halsfluss. Och själv har jag haft ont i halsen lite av och till och så har jag varit liksom geggig i halsen länge och så kollade dottern i min hals igår och den såg värre ut än vad hennes gjorde - som jag tittat i. "Jahaja, då får jag gå till vc i morgon bitti och testa mig och få antibiotika jag med då..." tänkte jag och gick upp tidigt i morse och gick dit. Inga streptokocker. Och jag som var bombsäker på det, sade t o m till älsklingen att han också skulle gå till vc idag och kolla upp halsen.... Jag har väl sannolikt en virusinfektion i halsen. Känner mig inte förkyld för övrigt och det har inte dottern gjort heller. Sist hon hade halsfluss var i våras, det var då hon fick blodförgiftning av den och låg en natt på sjukhuset. Med andra ord är vi lite nojiga när det gäller streptokocker i den här familjen. Lilltrollet har inte ont i halsen men är snorig, hon såg fin ut i halsen när jag tittade i morse. 


Igår var min mamma på sjukhuset för uppföljning, det är 1 år sen hon opererade bort cancern i tarmen. Och allt såg bra ut och vi alla i familjen pustar ut.... Sååå skönt att få detta besked. Nu kan vi fira jul utan bekymmer, mamma har inte velat planera julen alls förrän hon varit på denna uppföljning med undersökningar och provtagningar.


Idag blev det mest sjukdomar i mitt inlägg.... Det händer ju annat här också, som tur är. Igår satt jag flera timmar vid köksbordet och gjorde julklappar   


Nu skall jag äta frukost. Ha en fin fredag goa du!   


 

 
 
Annelie

Annelie

2 december 2016 10:00

ÅÅåååå, vilken lättnad att allt såg bra ut för din mamma <3
Firar du julen ihop med dina föräldrar..??

Usch ja,,, halsfluss vet jag vad det vill säga.
När jag gick 2:an på gymnasiet så hade jag 9 (!!!!) halsflusser.
Då bad jag de operera bort mandlarna, men icke att de gjorde.
Fick en halsfluss senare som gick ner så jag fick njurbäcksinflamation, DÅ frågade de om de fick operera bort mandlarna.
Så, de är borta sedan många år tillbaks.

Ha nu en riktigt fin fredag.. // Kramar om <3 Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

2 december 2016 12:10

Ja, en enorm lättnad för oss allihop. Vi brukar ses någon av juldagarna, ibland på julafton och ibland på juldagen. Vi har inte bestämt hur vi skall göra i år än, men det är ju några veckor kvar.
Jösses! 9 halsflusser! Skönt att du har tagit bort dina, då behöver du inte oroa dig för halsfluss mer.
Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

3 december 2016 22:55

Jag har ändå haft en eller om det är två halsflusser fast de tagit bort de... men det är ju INGENTING.

Ha nu en riktigt mysig 2:a advent... // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

4 december 2016 11:46

Kan tänka mig att det blir lite lindrigare halsfluss utan tonsiller.
Ha en mysig advent du med vännen! Kraaaaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards