Alla inlägg den 5 december 2016

Av Pisan - 5 december 2016 14:56

 


Här sitter jag. Har jag gjort en bra stund idag. I morse, vid halv 8, knackade det på dörren. Det var gubbarna som ska sätta in de nya fönstren. Vid 9 försvann jag med väninnan, vi gick till bageriet/cafét här i byn och satt där i några timmar. När jag kom hem var de klara i köket och höll på med vardagsrummet. Vid 2-tiden sa de att de var tvugna att gå för att sätta in fönster i lägenheten under! Va?? Tydligen hade någon tabbat sig och rivit ut fönster där fast det inte var dags.... De som bor där kan ju inte vara utan fönster och vägg tills i morgon, det är ju svinkallt ute. Så imorgon bitti vid 7 kommer de till mig igen. Då har de 2 sovrum och ett badrum kvar att sätta in nya fönster i. + sätta lister runt alla fönstren. Nya fönsterbrädor ska visst någon annan göra, från någon annan firma....

Men fint är det nu här i köket! Underbart med fönster som går att öppna och stänga ordenligt!


Som sagt så är det kallt idag. Och solen visar sig, men nu är den ju på väg ner. 


 


Har köpt mig en amaryllis idag, en vit. Visst är det fint med amaryllisar? Min nya fönsterbräda kommer vara såååå fin framemot jul   




 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards