Alla inlägg den 6 december 2016

Av Pisan - 6 december 2016 10:34

                    



Så var det tisdag. Jag sitter här i köket medans det grejas i min lägenhet. Just nu är de i badrummet och byter fönster, och det är kaaaaaallt här inne. Har fullt med kläder på mig men det är kallt ändå, kanske skulle ta på mig ytterkläder.... Och så börjar jag bli kissnödig - och det är psykiskt för jag var och kissade för bara en liten stund sen... Vad knäpp man är.


Igår såg jag en grej på Facebook, den var ett inlägg som man gjort på Fibromyalgiförbundets Facebooksida; "Liten enkät för gymnasiearbete om fibromyalgi". Jag har inte lyckats att länka till själva inlägget men jag hittade den inne på Fibromyalgiförbundets hemsida också och om du klickar HÄR kan du läsa och fylla i enkäten. 


Igår kväll kollade jag på Historieätarna, tycker det är en rolig och intressant serie, har sett de andra säsongerna också. Innan det kollade jag på Netflix. Kollade klart på en serie och började med en annan. Den jag tittade klart på var "Winonna Earp" och den jag börjat på är "Star Trek - Deep Space Nine" - en gammal serie men jag har aldrig sett hela bara enstaka avsnitt. Och jag älskar ju Star Trek. Jag är inte mycket för Star Wars utan Star Trek skall det vara!   


Idag skiner solen och jag tror nog att det är nån minusgrad eller åtminstone på nollan. Fryser om benen, är de inte klara snart får jag ta och linda in mina ben i en filt. Tur att jag inte druckit kaffe än för då hade jag varit jättekissenödig nu...   


 


Det har inte varit helt fel att vara instängd i köket, jag har fått massor gjort. Som att rensa i pappershögen som jag har liggandes på micron, det var en rejäl hög och nu är den myyyycket mindre     Det är en sån där grej som man hela tiden skjuter på framtiden, "Jag tar det i morgon".... Och så har jag skrivit alla julkort för i år, också himla bra. Och rensat bland alla smålappar som jag har haft liggande i min lilla fickalmanacka. Vad skit man sparar på. Hälften av det förstår jag inte varför jag sparat på.

Och igår kom det flera paket med posten. Julklappar som jag beställt. Fick gömt undan dem snabbt igår så inte nån av ungarna hann se. Och när de gått iväg till sina skolor i morse så plockade jag fram dem och kollade att det var rätt grejer och att de var hela. Det kommer nog ett par paket idag också. Måste säga att det är hemskt smidigt att beställa på nätet   Och så har jag kollat på bullrecept på nätet, åt min kära mor. Skall åka och hälsa på dem i morgon tänkte jag. Kan vara skönt att komma härifrån lite, slippa allt oväsen. Och på fredag skall jag till älsklingen. Sen ses vi inte förrän till nyår. Vi skall gå på bio i helgen - 2 gånger! Först på fredag kväll, då skall vi se:


 


Klicka HÄR för trailer och info.


Och på lördag skall vi se: 


 


Klicka HÄR för trailer och info. Så vi kommer att få en riktig filmhelg   


Nä, nu skall jag avsluta mitt svammel och ta mig nåt att äta, börjar bli hungrig för det var ett tag sen jag åt frukost, gick upp vid 6 i morse. Ha en fin tisdag!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards