Direktlänk till inlägg 16 december 2016

Ser nästan normalt ut...

Av Pisan - 16 december 2016 09:33

 


God morgon! Idag är jag uppe tidigt. Man skall komma och ställa in köksfläkten för nya ventilationssystemet. Nån gång mellan 9 och 16.... Och så var det meningen att min väninna skulle komma kl 10. Men hennes lilla dotter var dålig så det blir inget. Vi får ta det en annan dag istället. 


Har ont i magen. Den nya diabetestabletten ger mig orolig mage och även magknip då och då. Hoppas det är övergående för jag kan inte ha det såhär jämt.

Och vad jag svettas, svettas floder varenda dag. Varenda gång jag kommer hem, när jag varit ute och handlat eller så så måste alla kläder av direkt för jag är såååå svettig! Sen tar det en bra stund innan det ger med sig. Men det kan även komma helt spontant då jag inte anstränger mig. Och går jag här hemma och grejar så kommer svetten som ett brev på posten...  Har fått tid till gyn - i februari! Men får väl vara glad att jag fått en tid antar jag.


Nog om klimakteriebesvär. Här hemma ser det nästan ut som normalt nu. Det enda som fattas är fönsterbrädor. Det var sååå skönt att få ordning på bokhyllorna och fått allt dammat. Gissa om det var mycket damm här.... Vanligt damm och byggdamm som blev när de satte in de nya fönstren, de bilade en del då.

Nu är det bara granen som skall fram så har vi allt klart för julen. Har pyntat lite här hemma, tar inte fram alls så mycket som jag gjorde förr, tycker det blir för plottrigt och då mår jag inte bra, det blir för mycket.


Sista 2 veckorna har jag varit enormt trött, tröttare än vanligt, och matt och darrig i hela kroppen. Blir helt slut bara av att bädda sängen eller klä på mig. Orkade inte så mycket hos älsklingen förra helgen heller. Han fick t o m gå och handla själv vid ett tillfälle och det har aldrig hänt förut när jag varit där.... Hemresan var tuff också, väskan jag hade med mig var supertung och jag fick be en av mina småtroll att komma och möta mig vid bussen. Tröttheten har  sen fortsatt och jag har inte orkat laga middag på hela veckan. I förrgår åt vi mat från pizzerian, igår burksoppa och i tisdags blev det enkel lax i ugn. 


Måste också säga att den här veckan har jag inte hunnit med att läsa och kommentera på era bloggar... Tyvärr. Jag kommer ha mycket att gå igenom   


Idag är det dags för B12-injektion och efter det skall jag handla hem lite mat. Men det blir konstigt ikväll då Idol ju är slut, vad ska man se på nu då? Blir förmodligen Netflix.


Ha en fin fredag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

16 december 2016 19:10

Va skönt att det börjar återgå till det normala. ☺

Jobbigt med magen, hoppas det blir bättre fort.

Det är ju nån hjältegala på 4an. Den får det nog bli här.

Ha det gott! Kram ❤



Pisan

17 december 2016 10:28

Ja, det är jätteskönt! Har telefontid med min dr om detta på måndag, får se vad han säger - kanske är det övergående biverkan. Det blev Netflix här igår, Miss Fishers Murder Mysteries och rätt tidig läggdax, mådde inte bra igår alls, var helt matt och hängig hela eftermiddagen och kvällen. Ha en fin lördag! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

17 december 2016 13:42

Vad skönt att det äntligen börjar bli normal hemkänsla :-)
Tänk att det ska damma så mycket när de byter fönster. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

18 december 2016 12:15

Ja, nu känns det som vanligt igen, underbart skönt :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards