Alla inlägg den 22 december 2016

Av Pisan - 22 december 2016 11:48

                                                    



Halloj! Idag skiner solen!   Vad allt känns enklare då, det är sån skillnad från igår då det var grått och mörkt som det vore kväll hela dagen. Då känner man ju sig inte speciellt pigg precis. Och så är det bara ett par dagar kvar till julafton.

Var och handlade hem all julmat igår. Allt utom julmust för den var slut. Men de ska få in mer så får gå dit i eftermiddag. Och så beställde vi vörtbröd på stenugnsbageriet som vi skall hämta på julafton. Bageriet har öppet ett par timmar på fm på julafton för sånt som folk har beställt och skall hämta. 


Även om solen är framme och allt känns lite lättare så är jag hemskt trött och hängig. Skall gå och lägga mig en stund nu tänkte jag, skall vila en stund innan jag skall färga håret och duscha.


        


Jag och äldsta lilltrollet var ju på minsta lilltrollets skolas julmarknad i tisdags. Jösses vad folk där var! Lokalen är inte stor precis heller. Efter 5 minuter hade min hjärna fått nog. Vi var nog där i max 20 minuter. Jag var tvungen att gå, fick panik till slut. Och som jag svettades! Dels för att det var varmt där men också för att när jag kommer i såna situationer så börjar jag svettas, stressvettas. Och det höll på länge efter att vi gått därifrån. Min hjärna kändes inte normal (om den någonsing är normal...) förrän igår em. Så funkar ju hjärntrötthet, det tar tid innan det går över. Men fick köpt lite grejer där på marknaden. Från ett par andra UF-företag än dotterns. För så är det nu när hon går i 3:an på gymnasiet, de startar företag, UF = Ung Företagsamhet. Dotters företag säljer posters. Jag skall be henne om lite bilder och lägga upp här inne.  Det kanske är någon av er som vill köpa. Ni som har mig på fejjan har sett vad det är för posters för jag lade upp ett inlägg där.


       


Min vita amaryllis blommar så fint på köksbordet nu. Och ena orchidén har fått knoppar!! Det har inte hänt mig förut så nu ser jag med spänning på hur det skall gå.


Och så har jullovet börjat. Äldsta dottern är hemma men lilltrollet jobbar på TGR-butiken på Frölunda Torg idag. Igår var hon i butiken på Avenyn. Hon börjar kl 06 och idag fick jag väcka henne kl 04!! Sen hade jag svårt att somna om. Hon jobbar i morgon också, men tror inte hon börjar så tidigt då.


Ha en fin torsdag och GOD JUL!       


                                                      


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards