Alla inlägg den 3 januari 2017

Av Pisan - 3 januari 2017 13:05

 


Ja, den är borta... Klockan är 13 och jag har inte vaknat ordentligt ännu. Om 2 tim skall jag vara på vc för B12-injektion, hur ska jag orka ta mig dit? Krypa?


Har haft det bra i helgen hos älsklingen. Åkte hem igår. I kylan. För jösses vad kallt det var! Satt där i Borås och väntade på min buss - 50 min väntan - och det kändes som jag frös rumpan av mig. Antingen svettas jag eller så fryser jag, kan det aldrig vara nåt mitt emellan?


Såg ju 2 filmer förra veckan. Star Warsfilmen var jättebra. Likaså 101-åringen - hade hört att den skulle vara sämre än den första men det stämde inte alls! Den var minst lika bra och jätterolig   

På nyårsafton gick vi ut och handlade på fm. Var bl a på Nille, de skulle stänga igen butiken så det var halva priset på allt i butiken så jag fick fyndat rejält. Men fick lämna kvar det mesta hos älsklingen, han får ta med sig det sen när han kan köra bil igen - vilket blir rätt snart skulle jag tro. Och då blir det slut på att åka hem på måndagar och ha den där långa väntan i Borås. Då kommer jag kunna åka hem på söndagarna igen.

På kvällen lagade vi god mat; känguru- och strutskött med jumbo fries och  whiskysås, jättegott! Pannacotta till efterrätt inköpt på Netto, kanongod! Men jösses vad mätt jag blev.


Sitter här och gäspar, gäspar och gäspar.... Får väl börja klä mig och så redan nu för det går låååångsamt allting idag. Men eftersom det är nytt år så får man väl ta nya tag också, gör så gott jag kan vad gäller det.

Hoppas du har en fin tisdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards