Alla inlägg den 14 januari 2017

Av Pisan - 14 januari 2017 12:11

 


Hello där! Nu var det länge sen jag skrev här inne. Har inte varit på humör och har inte haft någon ork. För den försvann efter nyårshelgen. Har varit urhängig, tröttheten har varit hemsk, har varit helt matt de flesta dagarna och bara legat.  De dagar jag skulle till vc för B12-injektionen har varit såååå jobbiga eftersom jag måste ta mig  dit och sen har jag rasat fullständigt efteråt. Är det för att jag bara tagit 1 spruta/vecka ett tag nu eller nåt annat vet jag inte. Men igår, när solen visade sig, kände jag mycket, mycket piggare. Idag känner jag mig helt ok också. I a f just nu, skall inte ropa hej än för rätt som det är smäller mattheten till. Fick lite gjort här hemma igår, sånt som legat och väntat på att jag skall piggna till. Gissa om det var skönt? Idag skall jag plocka bort julen. Det har jag känt mig jättestressad över, att jag inte haft ork att plocka bort tomtar och sånt. Granen plockade äldsta dottern ner i måndags, efter en hel massa tjat dock.... Hon är en sån person, inget blir gjort om man inte ser till att hon gör det. Gissa om jag är trött på att tjata på henne... Men det blir det förmodligen stopp på snart. Hon flyttar förmodligen till en studentlägenhet inne i stan snart. Hon var och tittade på den igår och har tackat ja till den, nu väntar hon bara på besked, det var fler som tittat  på den. Och med det så blir det stor förändring även för mig och lillasyster, vi måste också flytta eftersom vi inte kommer ha råd att bo kvar här   Och det blir inte lätt att hitta en mindre lägenhet här i byn, för jag vägrar flytta någon annanstans, jag har min vc här och jag kan inte släppa den, den är så bra och jag vet ju hur jäkligt många har det med läkare som inte accepterar det här med fibromyalgi och ME, och bl a vägrar skriva ut B12-ampuller. Jag bara MÅSTE gå kvar på min vc!! Så en jobbig tid väntar och det gör ju inte mitt humör något bättre. Det är mest ångest och frustration nu tycker jag. Det känns sorgligt att behöva flytta härifrån där vi trivs så bra. Och nu har vi gått igenom den här hemska renoveringen (som skall vara klar om nån månad) och kan inte bo kvar.... Känns ju inte roligt precis.

Ja, ni förstår säkert hur jag mår just nu. Det kommer förmodligen bli tunt med inlägg här inne. Jag har ingen ork helt enkelt. 


Ha det gott!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards