Direktlänk till inlägg 18 januari 2017

Ingen fara på taket

Av Pisan - 18 januari 2017 10:32

 


Halloj! Sitter här och skall skriva ett inlägg men vet inte vad jag skall skriva.... 0 inspiration. Dottern fick inte lägenheten, det kan jag meddela i a f. Men det dyker väl upp fler lägenheter att söka antar jag. Men just nu är det ingen fara på taket, jag behöver inte leta lägenhet själv än.

Igår var en väninna här och vi satt och pratade några timmar, då känner jag mig mycket gladare och piggare efteråt. Men idag är det lika segt igen. Det kalla vädret har försvunnit och det grå är tillbaka, och då kommer ju tröttheten som ett brev på posten.

I morgon åker jag till älsklingen. Man skall in i lägenheten och greja med fönsterbrädor och bygga in ovanpå köksskåpen, de skall komma både idag och i morgon stod det på schemat jag fått. Ingen har dock kommit än. Kan vara skönt att slippa vara hemma då.


Ha en finfin onsdag och helg!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

18 januari 2017 12:08

Det här med lägenheter är ju inte lätt. Min dotter 26 år och son 24 bor ju fortfarande hemma. Det finns inga lägenheter om man inte är jätterik och kan betala för sig men då skulle dottern behöva tredubbla heltider - typ. Sonen har väl i och för sig råd men vill inte. Och det är alltid också för få studentlägenheter och många som får tacka nej till sin plats för dom inte har någonstans att bo och kommer utifrån. Så ska man vara krass så går dom kanske före någon som redan har en bostad :/

Ja det är väldans grått och så trist så att klockorna stannar. Vart är solen???? Tur du kan fly till älsklingen din i alla fall. Må Gott

Pisan

19 januari 2017 07:32

Hon har sökt en lägenhet till nu, och den är hon 3:a på. Hon har stått på Boplats några år och då är det ju lättare att få lägenhet. Studentbostäder finns det en del av men vanliga lägenheter är som du säger alldeles för dyra. Hoppas på lite sol idag :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Pea

18 januari 2017 14:09

Så skönt att du inte behöver flytta just nu. Det är oerhört jobbigt! Har du kollat med fk så du får alla bidrag som du har rätt till när det gäller bostaden? Jag letade upp något till min vän som fick stroke som ingen hade informerat honom om att han hade rätt till!
Ha det bra. Kram <3

Pisan

19 januari 2017 07:34

Det ser ut som jag trots allt får se mig omkring efter en ny lägenhet, hon har sökt ännu en lägenhet och det är bara 2 till före henne på den, tackar de nej så kan hon ju få den. Jag får alla bidrag från FK. Bostadstillägg är det många som inte vet om och det har jag också, utöver bostadsbidraget.
Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

19 januari 2017 10:16

Usch vad jobbigt att inte kunna bo kvar när ett din dotter flyttar.
Skrämmande att det ska behöva vara så..
Får jag vara nyfiken på och fråga vad du har i hyra..??

Detta med att glädjas över din dotters flytt, kan ju inte kännas så värst högt prioriterat, eftersom du har fullt upp med att få egen ny lägenhet.

Ha nu en riktigt mysig helg.. // Kramar Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

24 januari 2017 11:16

Ja, det är skit rent ut sagt :-( 6800 ligger hyran på nu, men man skall höja mer och om 2 år ligger den på minst 7100:- och det p g a renoveringen. Det är ungefär lika mycket som jag har i pension....
Har haft en mysig helg och har kunnat tänka på annat än det här eländet med bostad. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

19 januari 2017 11:47

Det är ju sanslöst hur fort tiden gått när din ena dotter söker lägenhet ;) hoppas det dyker upp fler. Det var lättare för min generation då man kunde välja och hyrorna inte var så höga som nu

Härligt att du skall till din kille. Ha det jättebra
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

24 januari 2017 11:21

Ja, tiden flyger fram. Om 1 år planerar jag min 50-årsdag :-D Lilltjejen tar studenten i år, i juni och storasyster fyller 21 i höst. Det var länge sen vi sågs, det känns som att ungarna var jättesmå då :-)
Det går inte att få tag på en vanlig lägenhet här, det är lite lättare med studentlägenhet men där kan man ju bara bo så länge man studerar.
Har haft en fin helg, hoppas ni haft det med. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

19 januari 2017 15:10

Vad,tråkigt för dottern men det dyker nog snart upp en ny chans. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

24 januari 2017 11:19

Hon har redan sökt en annan och tackat ja till den men det är några före henne i kön så vi får se hur det går, får nog besked idag eller i morgon. Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

22 januari 2017 19:35

Har du haft en bra helg?

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

24 januari 2017 11:17

Jadå, har haft det fint. Vi var på bio i lördags och såg Assassins Creed, den var bra, den hade fått dålig kritik men jag tyckte den var bra. Har ni haft en fin helg? Bio? Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

24 januari 2017 17:07

Vi har haft en bra helg. I fredags var min kompis hos oss på middag och sedan såg vi Fångarna på fortet med de övriga. Sedan gick vi ner och chartrade vidare.

På lördagen kom min mamma hem från norrland så då var hon hos oss på middag.

Så ingen bio i helgen. Fast i torsdags var jag med en kompis och såg Manchester by the sea.

Några planer för denna helg?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

25 januari 2017 11:44

Du har haft fullt upp i helgen ser jag :-) Nix, jag har inga planer för kommande helg. Ska inte iväg till älsklingen i a f, det blir nog en lugn helg med Netflix skulle jag tro. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards