Alla inlägg den 25 januari 2017

Av Pisan - 25 januari 2017 13:05

 


Halloj! Nu var det ett tag sen jag skrev här, en hel vecka sen. Det har hänt en del sen jag skrev det senaste inlägget. Bl a så har dottern sökt en lägenhet till. Och det har jag med, igår dök det upp en som vill byta från en 2:a till en 3:a här i byn på bostadsbolagets "bytestorg". Så jag anmälde mitt intresse och väntar nu på att någon skall höra av sig. Det är två till som lämnat in intresseanmälan. Jag bara måste ha tag i nåt med lägre hyra när vi bara är två kvar här. Så nu är det bara till att vänta och vänta och vänta. Dyker det upp fler som vill byta lägenhet här i byn så hoppar jag på det med. 


Och så har jag ju varit hos älsklingen över helgen. Det skulle ju grejas i min lägenhet onsdag och torsdag förra veckan. När jag åkte hemifrån på torsdagen hade fortfarande ingen kommit.... På em hade lapp kommit i brevlådan om att arbetet är försenat. Så i måndags kom de och satte in fönsterbrädor och byggde in ovandelen av köksskåpen. Tur att jag inte var hemma då heller.... Nu är det bara ny ytterdörr som är kvar. Det vart också försenat skrev de men de kunde inte komma med ny datum, jag tolkade det hela som att "det blir när det blir..." Himla kul om de kommer när man står i duschen eller ligger och sover, eller hur?   


Under resan till Småland i torsdags fick jag en sån där attack med hemsk huvudvärk. Jösses vad dåligt jag mådde!  Det kändes som att huvudet skulle explodera och jag mådde illa. Den gick inte över förrän under natten mot fredagen. Men sen var den borta tack och lov.


Vi gick på bio i lördags, såg Assassins Creed, den var bra - trots dålig kritik. På lördagen var vi ute och cyklade, till Dollarstore bl a. Fick köpt nytt lakan till min säng och lite andra småsaker. På söndagen blev det middag hemma hos älsklingens syster och hennes man, gott och trevligt.


 


Igår när jag var på vc för min B12-spruta så stötte jag på en väninna, hon får också B12-sprutor där. Hon frågade om vi skulle fika efteråt och det var jag inte sen att säga nej till hungrig som jag var   Så vi gick till stenugnsbageriet här i byn och jag åt en grillad macka med mozarella, pesto och soltorkade tomater, den var sååå god. Jag stod emot semlorna. Ville gärna ha en men som sagt; jag stod emot. Åt en i lördags så det får räcka för ett tag   


Idag har jag inget jag måste göra utan kan gå här och småpula i nattlinnet om jag vill, eller lägga mig i soffan och kolla på Star Trek Voyager som jag just nu ser på på Netflix.


Hoppas du har en fin onsdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards