Alla inlägg den 2 februari 2017

Av Pisan - 2 februari 2017 12:25

                                  



Välkommen februari! Ett steg närmare våren! Jösses vad jag längtar dit! Idag, och igår med, är det grådag, det är sååå grått och trist och råkallt. 


Det har hänt lite granna här sen sist. I måndags, tror jag det var, hörde en kvinna av sig om den där lägenheten jag anmält mitt intresse till. Hon ville byta med mig. Jag sade att jag skulle prata med familjen först och sen höra av mig till henne igen. Och så ringde jag FK, ville veta vad bostadsbidraget blir på den här lägenheten när älsdsta dottern flyttat ut. Och sen så satt jag och lilltrollet och räknade och räknade och räknade och kom fram till att vi kommer klara av det, men det blir tufft. Men vi känner båda att det blir värt det att bo kvar här - jag får ju ett eget sovrum! Plus att vi får inte en lika bra balkong som vi har här om vi flyttar - och den är guld värd för oss, speciellt för mig. Jag tillbringar ju nästan hela sommaren där ute. Och nu har den blivit såååå fin efter renoveringen. Igår satte man upp balkongräcke och glasvägg (vitt glas) och det ser jättefint ut, balkongen känns mycket större än med den oranga plåten från 70-talet... Så vi blir kvar här i nåt år till i a f.


I måndags fick vi ny ytterdörr, den har de hållt på och greja med varje dag sen, plåtlister skulle till, och trälister också. I  morse när jag kom upp och skulle gå och kissa var det en gubbe i hallen och grejade, jag blev livrädd!!! Tydligen hade han knackat på dörren, han pratade inte svenska utan engelska. "Good morning! I´m just taking some measures here, it won´t take long! sade han glatt och där stod jag och stirrade i mitt nattlinne.... Sen vart det lugnt nån timme. Men när jag var i köket sen och fixade min frukost vid 11 gick nån bara rätt in i hallen och skulle greja med dörren, då blev jag arg och frågade om de inte ringer på längre när de skall in och jobba i lägenheterna, "Oj, förlåt, förlåt! lät det då. Men idag skall jag till kontoret och lösa ut nya nycklar och då skall jag minsann tala om hur den här renoveringen varit, tänker inte hålla inne med nåt! Byggnadsställningarna är helt borta nu och det känns såååå skönt att inte vara uttittad av gubbar hela dagarna, har fått gå in i badrummet och byta om och så nu sen i september.


 


Igår var jag med en väninna till Klädkällaren, det är ett litet mini-Ullared. Vi åt även lunch där, jag åt lammfärsbiff som var gööööörgod! Fick handlat lite, inte i klädväg men lite annan som ljus och sköljmedel och lite sånt. Så igår kväll var jag mör, känner av det idag med, har jätteont i benen.


Nu skall jag bädda sängen och sen sätta mig i soffan och fortsätta titta på Netflix och Star Trek Voyager, har 1,5 säsong kvar.


Ha en finfin torsdag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards