Direktlänk till inlägg 7 februari 2017

En vår i förändringarnas tecken

Av Pisan - 7 februari 2017 11:39

   



Halloj! Så var det tisdag. Helgen gick jättefort fast jag inte gjorde nåt speciellt. Lilltrollet testbakade igen, samma som sist men med en del förändringar och resultatet blev ännu godare än helgen innan  Smaskens!!  


I morse när jag och lilltrollet låg och sov som allra bäst väcktes vi av ett illvrål från storasyster, jag trodde det brann eller nåt, höll på att skita på mig. Då visade det sig att så var inte alls fallet utan storasystern har fått en lägenhet!! 9 mars går lasset till lilla studentlägenheten inne i Göteborg, nära Chalmers. Så det blir en vår i förändringarnas tecken för oss. Jag får ett eget sovrum, vilket jag inte haft på 12-13 år. Och ungen skall för första gången stå på egna ben. Jag har blandade känslor inför det här, vilket jag tror de flesta mödrar har när man kommer till den här punkten i barnens liv. 


Igår var jag på läkarbesök på gyn. Fick östrogen utskrivet. Kanske skall jag döpa om bloggen till "Klimakteriekossans lilla blogg"    Jag hoppas nu att jag snart slipper svettanfallen och deppighet. Håll tummarna för att det går rätt fort! Om 3 månader skall jag avlägga rapport om hur det hela gått.


 


Idag har vi gråväder igen och det yr omkring snöflingor, de verkar inte lägga sig dock. Det snöade igår med men inget ligger kvar på backen. Och så är det råkallt. Jag tog min vinterjacka igår när jag skulle iväg mot stan, varmt och gott utomhus, på bussen vart det precis tvärtom, jag var genomsvettig när jag efter 15 min kom in till stan. Samma var det på vägen hem.


Har just nu 3 tjejer här hemma, lilltrollet och 2 av hennes klasskamrater. De fotograferar affischerna i sitt UF-projekt. Tror dock de ger sig iväg snart. Idag har jag en sen eftermiddagstid på vc för min B12-injektion.


Hoppas du har en finfin tisdag!   


 


 
 
Annelie

Annelie

7 februari 2017 23:39

Usch, vilket uppvaknade.
Grattis till storasyster,, att få sitt eget.
Å även till dig,, att du också får eget rum.
Ja, jag glömmer aldrig då Andreas flyttade till sin pappa när han var 12 år... *uschamejjen*

Fy f*n rent utsagt för dessa "kärring-vallningar", jag hade östrogenplåster ett tag,, men jag vette fasen om de hjälpte mig något speciellt, hade problem med att de inte satt kvar.

Ha det bäst vännen.. // Kramar om Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

8 februari 2017 12:21

Tack, det ska bli sååå skönt med ett eget sovrum! Men naturligtvis blir det tomt efter dottern....
Jag fick tabletter men vet att plåster brukar sitta dåligt då jag har morfinplåster, sätter självhäftande väv över det annars lossnar det. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

9 februari 2017 12:43

Grattis till dottern. Kommer ihåg hur tomt det blev men man vänjer sig 💖 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

10 februari 2017 12:37

Tack! Jo, det är väl så att man vänjer sig. Jag har ju en unge kvar hemma ett tag till också. Kramis! ♥

 
Hemmamammafru.bloggplatsen.se

Hemmamammafru.bloggplatsen.se

12 februari 2017 02:42

Ska berätta en nyhet nu!
http://hemmamammafru.bloggplatsen.se/
E-mail: happy0@home.se
Istagram: Mammatvabarn

Bor i Småland, Kronobergs län
Född: 1970

Kommer berätta lite om mitt liv med mina diganoser och fakta m.m

Här i min blogg kommer jag skriva av mig som en dagbok angående livet som familj men även om ovanliga diagnoser då både jag och min flicka är drabbade.
Samt allt annat som påverkar livet när jag och min flicka har diagnoser.
Men hon och jag är världens gladaste starkaste krigare som aldrig ger upp.
Jag som mamma har jag diganoser, Asperger, Autism, depression, ångset, Panik, OCD. Jag har en man och en pojk. Dom är friska. En ärlig blogg om mig och min familj. På istagram heter jag: Mammatvabarn. Du kan nå mig på happy0@home.se

http://hemmamammafru.bloggplatsen.se

Pisan

13 februari 2017 11:13

Välkommen till bloggvärlden, lycka till! ♥

 
Vicki

Vicki

12 februari 2017 18:27

Blir en konstig känsla när barnen flyttar hem i från. Hur gammal är din dotter?

Har du varit på bio och sett Fifty shades darker ännu?
Det är en film jag ska se tillsammans med en kompis men vi har inte kommit i väg denna helgen.

Trevlig söndagkväll,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

13 februari 2017 11:13

Hon är 20, blir 21 i höst. Nej, har inte varit och sett den ännu, blir väl inom de närmsta veckorna tror jag. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Pea

13 februari 2017 10:36

Så roligt för dottern att hon fick en bostad! Skönt för dej att få ett eget rum nu!
Kram ❤❤❤

Pisan

13 februari 2017 11:12

Ja, det skall bli skönt med eget sovrum. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

26 februari 2017 17:13

Vad duktig hon är på att baka. Jag tror inte att det är sant hur fort går inte tiden när din äldsta dotter skall flytta hemifrån. Det är verkligen en förändringens tid för både dig och henne. Det måste kännas märkligt att få eget sovrum efter så många år. Förstår att det känns märkligt för dig och man är naturligtvis orolig för ens barn som skall ut i livet. Min son är ju nästan lika gammal som dig så han har bott själv sen han var 17 år och gick på musikgymnasium i Härnösand.

Jag hade också besvär i klimakteriet och svettades och var på dåligt humör. Rolig bild du satt in ;) min mens öpphörde inte förrens jag var närmare 60 år, helt galet. Jag hade först plåster sen kom det en salva man smorde in på låret

Hoppas allt är väl med er alla.

Ha en skön söndagskväll
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

5 mars 2017 13:13

Jag hade fått plåster om apoteket inte haft distributionsproblem med dem som gör plåstren sade gynekologen jag var hos, så det blev tabletter och det gör inte mig nåt för jag tar ju ändå ett helt gäng tabletter både på morgonen och kvällen så det blir ju inte att jag glömmer bort att ta dem.
Har följt dig på din blogg under flytten och nu efteråt men jag har ingen ork till att kommentera, jag mår inte så bra just nu. Har väldigt lite ork. Det är kul att se hur ni möblerar och skaffar nya grejer och så :-) Kram på er båda 2! ♥

 
Vicki

Vicki

26 februari 2017 19:38

Allt väl? Gjort något roligt i helgen?

Ha en trevlig söndagkväll,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

5 mars 2017 13:10

Nej, väl är det inte. Mår inge bra alls... Men så är det ju med fibro, ME och nu även klimakteriebesvär, det är inte mycket att göra än att svälja det hela.
Förra helgen var jag hos älsklingen, kom hem i måndags och sen har jag varit liggande i stort sett hela dagarna. Kramis! ♥

 
bittan

bittan

27 februari 2017 20:41

Hej! Hur är det med dig? Det var ett tag sen du skrev på din blogg men du kanske har fullt upp nu med att din dotter skall flytta. Här har jag problem med min rygg som bara värker och just nu är jag så trött på värk. Tänk om man kunde vara smärtfri en dag så glad man skulle vara då, eller hur?
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

5 mars 2017 13:08

Ja, det var ett tag sen nu. Mår inte bra. Orkar inte någonting. Flyttbestyren sköter dottern själv, tack och lov. Nu är det snart dags, på lördag går lasset.
Ja du, tänk om man fick en smärtfri dag! Jag skulle bli riktigt lycklig :-) Hoppas din ryggvärk blivit lite bättre. Kram på dig vännen! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards