Direktlänk till inlägg 7 mars 2017

Stor förändring

Av Pisan - 7 mars 2017 12:55

Tänkte visa hur fint det blivit här i området jag bor. På bilden här nedan ser man ett av de hus man renoverade först och det som syns till vänster lite längre bort, som är orange, är mitt hus innan renoveringen, ni ser ju vilken skillnad, eller hur? Det har verkligen blivit fint här.


 


Orange ful plåt, grön träpanel, bruna dörrar och fönster och bruna inomhuslister i plast - allt från 70-talet, har alltså suttit kvar tills nyligen. Har dock några bruna urfula plastlister kvar inomhus, de får man nog byta själv om man vill ha nytt. Senare i vår när de gjort fint på utsidan här också, de skall nämligen gräva upp och dränera samt lägga nya plattor framför mitt hus nu, skall jag ta ett eget foto så ni får se mer exakt hur mitt hus blivit.


Det var allt för idag. Nu skall jag plocka med tvätt. Tjingeling på er godingar!   



p.s Bilden har jag snott av Förbo som äger husen d.s

 
 
Ingen bild

Monachos

7 mars 2017 15:20

Det blev bra och bättre blir det sen när det är fixat utomhus med marken också. Vi fick ju ommålat hos oss och det blev ett lyft för området men det är inte så gammalt utan från början 90. Bökigt när dom håller på men nu är det ju gjort. Må Gott

Pisan

8 mars 2017 12:08

Ja, det kommer bli jättefint här på gården när alla markarbeten är klara, man håller även på att renovera huset som innehar tvättstugan, den kommer också bli jättefin när det är klart. Precis; nu är det gjort. Kram på dig vännen! ♥

 
Nilla

Nilla

7 mars 2017 19:02

Oj vilket ansiktslyft. Hoppas du mår okej. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

8 mars 2017 12:06

Jag mår sådär, precis på gränsen till hyfsat idag. Det svänger väldigt. Kram på dig vännen! ♥

 
Annelie

Annelie

8 mars 2017 11:08

Mmm..det var verkligen en stor förändring.
Synd att det ska behöva dröja 40 år innan de gör något.
Men, kanske tur också, för hyrorna går ju även upp efter en sådan renovering.
Vad fick du i hyreshöjning..??

Ha en jättefin onsdag vännen.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

8 mars 2017 12:05

900:- blir höjningen av hyran. Men det skall delas upp under 3 år. Ha en fin onsdag du med vännen! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards