Alla inlägg den 15 mars 2017

Av Pisan - 15 mars 2017 13:28

 


Halloj! Här kommer några rader från mig   Sitter vid köksbordet, har ätit en sen frukost och lyssnar på 80-talskanal på min internetradioapparat - oj, vilket långt ord...   Härliga gamla låtar från ungdomen   Hi hi! Idag skiner solen men det blåser riktigt rejält, är nog rätt kallt ute skulle jag tro. Har inte varit ute ännu, skall ut och handla lite senare.


Nu har dottern flyttat, det gjorde hon i lördags. Så det känns lite tomt här hemma måste jag säga. Jag har börjat pyssla med att göra i ordning rummet så det blir mitt sovrum. Har flyttat in alla mina smycken, till en sekretär som dottern lämnade kvar. Har även hängt upp gardiner och köpt växter till fönstret. Igår klädde jag in en pannå med tyg som kommer att bli min "sänggavel", är egentligen inte en sån men det kommer bli lite av den effekten när allt är klart. Tyget är samma som gardinerna. Nu när jag fått mer plats här hemma kommer jag röja runt med saker här, flytta runt lite, både från köket och vardagsrummet. Kommer kunna ta bort en del av bokhyllan vilket känns jätteskönt, det blir lite luftigare i vardagsrummet vilket jag tycker om, det får inte vara för plottrigt och trångt.


 


I lördags medans äldsta dottern flyttade jobbade lilltrollet på bageriet här i byn och jag åkte med en väninna till Ullared några timmar. Oj oj vad jag vart trött på kvällen.... Och i söndags, då låg jag nästan hela dagen. Hade ingen stor budget med till Ullared utan det vart ett lite mindre köp den här gången. Köpte bl a kuddfodral, örngott och en ny stekpanna. Hörlurar köpte jag med, för de gamla hade gått sönder. Hittade även en svart blus till mig, och ett nattlinne.


I måndags var det dags för lilltrollets UF-företag att stå på UF-mässan på Svenska Mässan inne i Göteborg. Så jag, storasyster och mormor åkte dit och köpte posters av henne och hennes 2 kollegor. Jösses vad folk där var! Vilket sorl! Jag kunde inte stanna länge där inne, min hjärna lade nästan av.... Tror vi var där max en halvtimme. Efter det gick jag och mormor och fikade och efter det mötte jag upp äldsta dottern igen, som hade annat att göra en stund, och åkte med henne hem till nya lägenheten. Jösses vilken liten lägenhet, endast 18 kvm, men den var söt och hon har gjort så fint där  Efter en stund där åkte jag hem och lade mig i soffan. Var helt slut. Igår var jag också helt slut men var tvungen att kravla mig iväg till vc och veckans B12-injektion.  Det blir bara en den här veckan för jag åker till älsklingen i Småland på fredag.


Se där ja! Nu hade jag lite att skriva om   Har jag inte haft på ett tag för jag har inte gjort någonting, inte ett smack, har bara gått här hemma och mått skit. Kan inte påstå att jag mår bättre nu heller, är enormt trött och hängig för det mesta. 


Ha en finfin onsdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards