Alla inlägg den 21 april 2017

Av Pisan - 21 april 2017 10:38

                                     


Äntligen fredag! Gott. Tog mig lite sovmorgon idag men känner mig inte piggare för det. Tog ut mig igår, det är det som är felet. Åkte in till stan vid 2-tiden för att köpa skor bl a. Väl inne i butiken, fick vänta på spårvagnen en bra stund p g a ett stopp i spårvagnstrafiken, började jag prova skor. Då kom svetten och hälsade på, var genomblöt av svett när jag gick därifrån. Provade länge och väl och flera par och kom fram till att dessa var bekvämast:


 


De är liiite hårda men det är skinn så det kommer att bli mjukare ju mer jag använder dem. Hoppas verkligen att dessa ska funka till mina urjobbiga fötter. Har alltid haft problem med mina fötter, har riktiga fibrofötter och jag äger inte många skor för de jag köper är oftast så dyra så jag har bara råd med att ha 1-2 par skor i min ägo åt gången. Det är en av nackdelarna med att ha problemfötter. Och det kan man väl tacka fibron för, den jäkeln...


Efter skoaffärsbesöket tog jag spårvagnen, då gick de som de skulle, till Drottningtorget och gick in i Nordstan till Kicks där jag skulle köpa en födelsedagspresent som lilltrollet önskat sig. Fortsatte sen till Claes Ohlson,  Hemtex och Akademibokhandeln och köpte fler presenter, har fått i uppdrag att köpa presenter åt mamma och pappa också. Sen raka vägen till bussen hemåt. Satt sen på bussen och svettades som en gris... Var hemma kvart i 5 så det vart ett relativt kort besök i staden. Gissa om det var skönt att få av sig alla kläder då....


Svettningarna har blivit bättre sen jag började med östrogenet men de är inte helt borta, ibland smäller de till - rejält. Ska ta upp det när jag ringer gyn och avlägger 3-månadersrapporten om nån vecka, förmodlilgen behöver jag en högre dos, började med en liten så det finns ju utrymme.


 


Sitter här vid köksbordet med min temugg, Earl Grey idag, har frukosten på gång. Idag är det dags för en B12-injektion och sen skall jag gå och handla lite. Lilltrollet jobbar på bageriet i eftermiddag och det innebär sen middag. Tror vi skall ha tacos idag, är sugen på det. Vi har gått över till att äta mer vegetariskt här hemma. Vi äter fisk och kyckling men annars blir det veggoalternativ som veggofärs och ibland veggobiffar, det finns ju rätt mycket att välja på nuförtiden på den fronten. Och så måste jag komma på nåt vi skall ha att äta på söndag när mina föräldrar och storasyster kommer hit för att fira den blivande 19-åringen. Har ingen aaaning om vad vi skall bjuda på. Har inte hunnit ta upp det med dottern än heller. 

Efter att dotterns födelsedag är över är det bara 6 veckor kvar tills hon tar studenten, vad sjutton skall man hitta på för present till henne då? Smycken vill hon inte ha....  Ja, ja, nåt kommer jag väl på.


Nu skall jag äta frukost. Ha en finfin fredag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards