Alla inlägg den 4 maj 2017

Av Pisan - 4 maj 2017 13:27

 


Ett inlägg till! Och det bara dagen efter det sista... "Har hon fått solsting?" undrar ni väl...   Ja, det skulle jag kunna ha fått. Har suttit ute i solen ett tag. Men gick in för att gå på toa och hamnade här. Det är skönt där ute på balkongen men det yr sand där ute, från sanden de lagt på plattorna på marken - som skall ner mellan plattorna. Så man får borsta av sig innan man går in. Ska bli sååå skönt när de är klara där ute. Då åker mina trädgårsmöbler fram så jag kan sitta skönt där ute i solen    Nu sitter jag på en pall, det går det också men såklart är det skönare med en solstol.


 


Gick ju till apoteket igår efter att jag varit på vc, jösses vad dyrt det blev!! 1300:- bara sådär i ett köp! Hua, det gillar inte plånboken alls. Hur fasen är det tänkt att sjukpensionärer skall klara sig? Hyran äter ju upp hela pensionen - fast man får bostadstillägg och bostadsbidrag (när man har barn hemma under 20). Hur fasen skall det räcka till medicinerna man behöver - jag menar; jag är ju sjuk och sjuk = sjukpensionär, det säger ju sig självt att man förbrukar medicin... Usch vilket tråkigt samtalsämne   Jag byter.


Igår åt vi jättegod mat, jag och lilltrollet.  Vegetariska hamburgare och pommes squares med tzatziki och sallad, MUMS! Blir sugen bara jag skriver om det   Idag har jag tänkt att göra potatis- och purjolökssoppa, det är så himla gott det med. Undrar vad vi skall hitta på till middag i morgon? Det är ju fredag. Känner inte för tacos för det har vi haft flera fredagar senaste månaderna. Dottern jobbar till 19, ibland vill hon inte ha middag då för hon har ätit på jobbet. Ja ja, vi får väl se hur det blir i morgon.


Nu skall jag gå ut på balkongen igen, tar med mig en av veckotidningarna jag fått av min kära mor, jag brukar läsa novellerna där i.


Hoppas ni har det lika fint med sol hos er som vi har här!     


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards