Alla inlägg den 19 maj 2017

Av Pisan - 19 maj 2017 07:43

 


Vaknade med den här känslan, huvudvärken from hell.... Himla roligt. Det var bara till att gå upp, det går inte att ligga ner då. Så här sitter jag nu i köket med en mugg earl grey-te. Har fått i mig ett par piller så jag hoppas det går över. Kanske fick jag i mig för lite vätska igår när det var så varmt? Får se till att få i mig mer vatten idag. Men jag brukar vara duktig på att dricka när det är varmt. Eller så har jag legat i någon konstig ställning med nacken i natt. Who knows? Skit samma, ont gör det i vilket fall som helst. Nog om det nu. 


Äntligen fredag, det innebär 2 sovmorgnar. Lilltrollet jobbar men hon jobbar det lite senare passet, hon skall stänga cafét i morgon. Då behöver jag inte väcka henne vid halv 7, skönt.


 

Den här bilden skulle jag ju egentligen haft med i förra inlägget.


Nu har väl våren och kanske t o m sommaren kommit på allvar. Jösses vad det har växt här på kullen bredvid huset! På bara några dagar. Och nu är de så gott som klara med utomhusarbetet här runt och i huset. De var och målade balkongen tidigare i veckan så nu är den så fin så. Nu kan jag ta fram lite stolar och parasoll. Köpte ett litet cafébord när jag var hos älsklingen vid Valborg, det får jag klara mig utan tills älsklingen kommer hit med sin bil.


Vad hittar man på idag då? Jo; går till vc och får en B12-injektion och går och handlar lite, och sitter lite på balkongen kanske? Får se hur varmt det blir idag, blir det mer än 25 grader orkar jag inte sitta i solen. Hade behövt ha parasollet uppe, men har ju inte fått upp det från källaren än, och jag vill inte gå ner i källaren själv, tycker det är urläskigt     Så fånig är jag.... Just nu är det dock molnigt här, men det skall visst klarna upp nu på fm. Egentligen behöver min lägenhet en storstädning men vem vill pyssla med sånt när det är fint väder? Men måste börja med det i a f i helgen, det är fruktansvärt dammigt här. Och städa hela lägenheten på en dag klarar jag inte, det får delas upp på flera dagar. Och blir jag dålig en dag så blir det uppehåll.


Ha en fin helg!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards