Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Pisan - 22 maj 2017 11:48

                                                     


Japp, det är helt ok    För jag fick sovmorgon! Nu är lilltrollet klar med flera kurser i skolan och då ändras schemat radikalt. Hon har inte så många tidiga morgnar, sköööönt! Hon är i skolan bara ett par timmar idag. Sen kommer hon hem för att göra sig i ordning för studentbal! Oj vad här kommer fixas och grejas och sminkas och grejas med håret   Och jag skall ta fina bilder hade jag tänkt. Förhoppningsvis får jag lägga upp en här inne så ni får se hur fin hon blev.



 


Har haft en helg med blandat mående. I lördags vart det ingen höjdare alls. Hade skitont och var matt och hängig, och då blev jag ledsen och livet var inte roligt alls och jag låg hela dagen, i sängen och soffan. Men igår mådde jag bättre! Satt ute i solen nån timme och sen fick jag ett ryck. Ett städryck. Lilltrollet höll nämligen på att städa och jag hängde liksom på där så det blev dammat i hela lägenheten! Vad nöjd jag vart sen! Satt och mös hela kvällen   och tittade på de fina dammfria ytorna i mitt vardagsrum   


Både igår kväll och i lördags kväll visade Kanal 5 Pirates of the Caribbean-filmerna, 2 varje kväll. Jag skall se den nya som har premiär på onsdag på fredag  när jag är hos älsklingen så jag tittade på alla 4, ett bra sätt att komma in i historien igen, för man glömmer ju mycket när det gått några år sen senaste filmen. Måste säga att det är himla bra filmer, älskar den sortens filmer. Pirates of the Caribbean: Salazar´s revenge heter den nya (eller; det är den svenska titeln, originaltiteln är Pirates of the Caribbean: Dead men tell no tales). 


 


Den här veckan åker jag till älsklingen redan i övermorgon, onsdag. Det är ju Kristi Himmelfärdshelg på torsdag och på fredag har älsklingen ledigt, så vi får en långhelg tillsammans. Dottern tillbringar helgen med pojkvännen så det gör inget att jag ger mig iväg hemifrån. 

I helgen är det de s k "Gisledagarna" i  Gislaved, där älsklingen bor. På lördag kan man bl a gå och lyssna på The Hepstars och Wiktoria (hon var med i mello i år). Det hade vi tänkt göra. Och så är det marknad i byn, butikerna (de få som är kvar...) har öppet lite längre och så är det väl tivoli, öltält med dansband och en massa andra saker som händer. Med andra ord; Gislavedsborna har en ursäkt till att ägna en hel helg åt att festa...   

Och så är det ju Mors dag på söndag, men det får vi fira på måndag här hemma. Det går bra det med. Och helgen därpå får jag fira min mor   


 


Just nu mår jag hyfsat och jag har inga planer för dagen. Frågan är om jag klarar att inte förta mig, för jag har lite som ska fixas med här hemma. Som att hänga undan vinterjackorna och lite annat. Men först skall jag betala ett par räkningar. Kanske skall jag vila lite också innan jag kör igång med jackorna.


Ha en finfin måndag goa du!   


                            


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards