Alla inlägg den 30 maj 2017

Av Pisan - 30 maj 2017 12:28

 


Halloj! Nu var det en hel vecka sen jag skrev nåt här, men har ju inte varit hemma. Kom hem igår eftermiddag. Har haft det gott. Vädret har ju varit jättehärligt i stort sett hela tiden, i söndags var det mulet dock. Och nån liiiten regnskur kom det då också, några droppar.... När jag åkte i onsdags blev det lite tokigt mot slutet, min buss från Borås var 8 min sen i Tranemo och då hade bussen till Småland precis gett sig iväg, utan mig.... Så det blev nästan 1 hel timmes väntan, tur att det var fint väder så jag kunde sitta där i solen och gotta mig, för det gjorde jag. Blev lite extra sol på näsan liksom   Hemresan igår gick dock som på räls - fast jag inte åkte tåg   


I torsdags var vi ute vid älsklingens barndomshem, ute på landet och grejade. Man har lagt nytt tak på halva huset och hantverkarna har ju skräpat ner rejält med det gamla materialet som satt på taket innan. Så älsklingen har städat upp det, med endast liiiiite hjälp av mig, för jag hade ingen ork.... Vädret var jättebra så det blev mer sol på näsan. Vi var där i söndags också för vi hann inte klart i torsdags, och då klippte älsklingen gräset också. Det är så gott att komma ut på landet, jag älskar att vara ute på landet där det är tyst, det enda man hör är fåglarna i stort sett, sååå härligt!


            Klicka på bilden så blir den större. De här bilderna är tagna där men för ett par år sen. Nu hade inte rhododendronen eller det andra börjat blomma än, men det är på gång. Nästa gång jag åker med dit ut blommar det nog för fullt. 


I lördags var vi på byn eftersom det var jippohelg, vi såg Hepstars och Wiktoria uppträda, det var kul. Det var jättemycket småtjejer som skulle titta på Wiktoria, och så sjöng hon bara 5 låtar..... Dåligt tycker jag. De måste ju ha blivit jättebesvikna de små tjejerna    Det vart ju över lika fort som det började liksom. Undrar om artisterna tar betalt per låt??


Och i fredags var vi ju på bio och såg nya Pirates-filmen, den var jättebra men det var synd att de inte visade den i 3D.


 


Innan jag började skriva här för en stund sen upptäckte jag att jag har bloggat här inne i 3 år nu ganska exakt. Den gamla bloggen gick över i den här nya. Den gamla hade jag i 5-6 år, eller mer tror jag. De första åren bloggade jag minst ett inlägg varje dag så lite grann har det ändrat sig. Tycker inte att jag har nåt att skriva varje dag nuförtiden, det händer ju inte så mycket i mitt liv. Lever ju ett rätt stillsamt liv. 


Idag känns det extra stillsamt, blir inte många knop här idag. Har så jäkla ont i benen. Det är lågtryck idag, mulet och regn lite då och då. Och så börjar jag betala för att jag har lekt normal i några dagar, i morgon eller på torsdag är väl kraschen verkligen här. För så funkar jag numera, allt har sitt pris.


Och så har det ju varit Mors dag också, fick en fin present av mina tjejer; en ny temugg, en rosa som det står "Mom rules"  på och gott te också med rabarber- och jordgubbssmak, jättegott! Har druckit det till frukost idag. På lördag skall jag åka och uppvakta min mor   


Nej, nu skall jag sluta svamla och borsta tänderna och klä mig. Ha en finfin tisdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards