Alla inlägg under maj 2017

Av Pisan - 3 maj 2017 12:44

    


Ja, välkommen maj månad!   


Så var det onsdag, men det känns som tisdag. Kom hem från älsklingen igår em. Har haft det jättemysigt. Den här gången har vi faktiskt varit ute en del och åkt BIL    Det var jättelänge sen ju, eftersom älsklingen fick en hjärnblödning för 1 år och 9 månader sen. Vi åkte till Värnamo och handlade lite på City Gross bl a.


Har ätit gott med, på lördagen hade vi lammkotletter och potatisgratäng som var jätte, jättegott   


Och på fredagen, nån timme efter jag kommit fram gick vi på bio och såg Guardians of the Galaxy vol 2 Den var jättebra, precis som 1:an, det blev många skratt    


 


På söndagen var vi ute och cyklade lite, det var rätt fint väder. Men bästa vädret var på måndagen, då var vi ute hela dagen. Vi var vid älsklingens barndomshem som han och hans syster har kvar. Det var riktigt gött ute, vi satt på trappen och åt medhavd matsäck och fika    På kvällen hade vi båda röda fejs   


       

Några bilder på några av byggnaderna där och lite blommor   Påskliljorna höll på att blomma färdigt och det fanns lite vitsippor och skilla här och där. Det var knoppar på tulpanerna, de blommar nog senare den här veckan. Klicka på bilden så blir den större.


Det var fint väder igår också, när jag åkte hem. Hade alldeles fel kläder med mig, hade mina vinterkängor på mig och det var svettigt.... Men när jag åkte hemifrån på fredagen var det ju regnigt och i lördags var det absolut ingen värme ute. Jag hoppas att det var sista gången jag behövde mina vinterkängor den här säsongen, idag åker de nya sneakersarna på. Och trekvartsbyxor.   


Det var ett tag sen jag skrev här inne och det har inte blivit mycket skrivet det sista året. Jag har fått så dåligt med ork, det har blivit värre, jag blir allt tröttare för varje år som går. Jag orkar inte heller läsa och kommentera så som jag skulle vilja på era bloggar. Jag VILL gärna blogga lika mycket som förut, men som sagt; jag orkar inte. Vissa dagar öppnar jag inte datorn över huvud taget, mer än till Netflix. För jag gillar inte att blogga från telefonen, vill sitta ordentligt och skriva på en dator, det är alldeles för jobbigt att göra det på telefonen.


Nu skall jag göra mig klar för att gå till vc och få en B12-injektion. Sen skall jag handla lite, och gå till apoteket och hämta ut en hel del medicin. Och frikortet har gått ut.... Blir inte roligt det här....


Ha en finfin onsdag goa du!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards