Direktlänk till inlägg 27 juni 2017

Jösses vad det växt!!

Av Pisan - 27 juni 2017 08:20

     


God morgon! Japp, nu är det tisdag och jag kom hem från Småland igår em. Har haft en fin midsommarhelg även om den har varit rätt lugn. På midsommarafton mådde jag inte så bra, var såååå trött. Och älsklingen han var trött han med. Vi gjorde inte många knop. Vi cyklade till affären på fm och köpte jordgubbar och lite annat vi skulle ha och äta. Sen hem igen och vila, vila, vila och vila   Vi åt typisk midsommarmat och kollade på film, min fibrohjärna kan bara inte komma ihåg vilken.... Men i lördags och söndags kollade vi på de 3 första, från 70- och 80-talet, Star Warsfilmerna.

Det kändes lyxigt att vi hade en extra dag tillsammans, jag åkte ju dit redan på torsdagen. På dagen på lördagen åkte vi till älsklingens barndomshem, det var dags att klippa gräset. Jag gjorde inte mycket, kände mig inte så pigg då heller. Jag skötte grillen, vi grillade korv till lunch. Och så satt jag i solen när den behagade att titta fram. Det blåste en del och det var även en del moln men solen tittade fram en hel del också.


 


I söndags blev det en liten shoppingrunda på Dollarstore, Jysk, Rusta och Willys. På Jysk hittade jag nya dynor till stolarna på min balkong, på rea. Likaså ett parasoll, mitt gamla har gått sönder. Fick detta till superbra pris då det var rea. Kände mig riktigt nöjd   Nu kunde jag inte ta med mig detta hem eftersom jag ju åker buss men älsklingen tar med det när han kommer hit nästa gång. 


   


Jösses vad det växt och blommar ute på min balkong! Det har växt jättemycket över helgen när jag varit borta. Idag skall det visst vara sol mesta delen av dagen så jag antar att potatisen har växt ännu mer i morgon bitti   


Idag skall jag packa upp min nya grill som jag var och hämtade på postutlämningen på ica i torsdags. Var tvungen att skaffa en ny då den gamla började brinna    Har ju elgrill eftersom man inte får ha annat på balkongen. Har beställt en ny som är av samma modell som den gamla men det är ett annat märke och lite dyrare än den jag köpte sist, den köpte jag i Ullared för 300 kr, den här köpte jag på Confident Living och den var dubbelt så dyr. Hoppas jag kan ha den lite längre än 3 år.


Såhär ser den ut:


 


Anledningen till att jag är uppe såhär tidigt, det är verkligen tidigt för mig som brukar sova till 11, är att jag har en helvetes huvudvärk. Har klarat mig från den hela helgen och det är jag väldans tacksam för! Skall inte göra nåt speciellt idag så det är inte hela världen. Skall bara iväg och få veckans första B12-injektion i eftermiddag.


Igår kväll satt jag faktiskt och pärlade lite, ett par armband till mig själv. Och idag har jag tänkt att göra mig ett blått kort halsband, har inget sånt och jag har en del blå kläder så jag tänkte att det är dags för att ha nåt matchande till det    Det var länge sen nu jag gjorde några smycken. Inga beställningar kommer längre och jag har ju själv redan smycken så jag kan bada i dem.... Så det blir inte så ofta längre att jag sitter och pillar med detta.


Önskar dig en fin tisdag goa läsare!   


 


 
 
Annelie

Annelie

28 juni 2017 16:42

Fyyyy vad tråkigt det är med denna jäkla sjukdom man ska dras med,,, tur ni inte hade något speciellt planerat.

När kommer din älskade hem till dig, så du får dina saker..??

Ha det allra bäst vännen och njut av mycket gött grillat.. // Kramen Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

29 juni 2017 11:11

Ja, denna j-a sjukdom! Vet inte riktigt än när han kommer hit, vi har inte bestämt det ännu. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards