Direktlänk till inlägg 3 juli 2017

När blir det riktig sommar då?

Av Pisan - 3 juli 2017 14:11

 


Halloj där mitt i den svenska sommaren!    Det är svensk sommar på riktigt ju. Det blåser nästan orkan och solen tittar bara fram emellanåt. Jösses vad det har blåst den sista veckan. Vissa dagar har det känts som att det redan är höst ju. När blir det riktig sommar då? Det kanske inte blir mer sommar än så här? Usch!! Mina blommor och potatisen på balkongen har jag fått ställa ner på golvet intill husväggen för annars blåser de sönder. 


Här har inte hänt nåt speciellt sen sist, har varit hemma hela helgen, har varit trött och haft huvudvärk. Har börjat fundera på om inte huvudvärken beror på blåsten. Har haft ont i huvudet nästan varje dag senaste veckan. Är urless på det. 


Hoppas att du, kära läsare, inte har huvudvärk varje dag också. Det önskar man inte ens sin värsta fiende om man haft nån.... 


Ha en fin vecka!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

3 juli 2017 18:08

Peppar peppar jag har sällan huvudvärk. Innan stroken hade jag det ofta.

Förstår att det måste vara så jobbigt för dej.

Jag mår åxå skit av denna blåst.
Jag börjar åxå tro att det här är sommaren vi får. Men jag är sp nöjd med den, förutom blåsten då. Jag har ju svårt när det är för varmt.
Idag har jag suttit på balkongen med raggisar och kofta, helt ok. 🙂

Kram på dej! 💖

Pisan

4 juli 2017 09:22

För varmt får det ju inte bli, 22 grader räcker, då mår jag inte heller bra. Hade tänkt sätta mig på balkongen igår med lite extra kläder på men det blåste nåt så infernaliskt så jag hoppade över det. Nu däremot är det jättegott där ute, solen tittar fram och det blåser knappt nåt alls. Men nu har jag inte tid att sitta där, har precis duschat och skall iväg till vc om en stund. Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

4 juli 2017 03:26

Vilken fin ugglebild... <3

Mmm,, jag är rädd vi är snuvade på en fin sommar,,, igår sa Göran att han var nästan på väg att vända om för att få sätta på sig handskar när han cyklade till jobbet igår morse. Nu gjorde han inte det, men han höll på att frysa händer av sig när han drog iväg 05.10 Då är det SKRÄMMANDE.

Blåst ja,, det har ju vi för det mesta... men till och från blåser det riktigt ordentligt här..å blåsten ÄR jobbig.

Hoppas att du får en riktigt fin tisdag vännen, stor KRAM påré <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

4 juli 2017 09:26

Ja, det är skrämmande om det är så kallt på morgnarna längst ner i södra landet. Blåst har vi också för det mesta, så är det bara när man bor på västkusten men nu det sista har det blåst kraftigare än vanligt. Tänk om det är såhär vädret kommer se ut nu och i framtiden? Det är också skrämmande. Önskar dig en fin tisdag också! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

4 juli 2017 08:41

Jag har också haft en hel del huvudvärk sista tiden och tror det beror på vädret men igår när det äskade och ösregnade hade jag minsann ingen huvudvärk 😜 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 juli 2017 09:23

Jag fick världens huvudvärk igår när åskan och regnet drog in över byn här. Och den gick inte över när åskan försvann utan jag vart tvungen att ta till piller :-( Det är knepigt det där med hur man reagerar på vädret. Och månen. Ibland sover jag jättedåligt vid fullmåne och ibland märker jag inte av den alls... Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards