Direktlänk till inlägg 7 juli 2017

Äntligen fredag!

Av Pisan - 7 juli 2017 10:38

 


Yes! Äntligen fredag. God morgon på er! Här sitter jag vid köksbordet och väntar på att äggen skall koka klart så jag får lite frukost. Har redan varit på  vc för veckans andra B12-injektion. Gick direkt från sängen i kläderna och iväg. Duschade gjorde jag igår kväll innan jag gick och lade mig. Om 3 timmar sitter jag på bussen på väg till min älskling. Ska vara där över helgen, han har inte gått på semester ännu, det gör han nästa helg, då åker jag också dit    Men stannar lite längre, sen åker vi hit - jag måste ju ha mina sprutor och även hämta min dosrulle på Apoteket. Och så är vi här ungefär 1 vecka och sådär ser hela hans semester ut, vi kommer vara där 2 v och här 2 v ungefär. Vi kommer göra dagsutflykter både i Småland och här i Gbg-trakten, kanske blir det en tur till Danmark också, vi får se. Det går ju inte att planera in i minsta detalj när man är en fibris, bara i stora drag - och ibland inte ens det....


 


Det har varit sol ett par dagar nu så jag har suttit/legat en del på balkongen, skönt. Men igår fick jag ändå ändan ur vagnen och dammsög, det var verkligen behövligt. Jag fick tömma dammsugaren på damm och annat skit 2 gånger!! Vet inte när det dammsögs i hela lägenheten innan det, har dammsugit i köket ett flertal ggr i o f s men jag har ju fler rum här hemma.


Nu har lilltrollet börjat jobba.  Hon började igår. Hon har i o f s varit inne och jobbat/gått bredvid ett par tre gånger i juni men nu är det skarpt läge. Hon var rätt trött igår när hon kom hem vid 19-tiden, lilla skruttan. Storasyster hon gör sin sista dag på sommarjobbet idag, för den här gången, hon skall jobba vecka 32 också. 


I förrgår var jag hos diabetessköterskan. Blodsockret låg för en gångs skull bra! Har ni hört va!   Det har inte hänt sen jag fick diagnosen diabetes typ 2. Jag började med en ny medicin i höstas, Januvia, som har gjort susen. Den andra medicinen jag tar, Metformin, klarar jag bara ta i en liten dos, magen fixar inte mer. Så det behövdes ett tillägg. Sen jag började med östrogen, Femanest, i februari tycker jag att jag har gått upp i vikt (har ingen våg hemma) men det hade jag inte. Så det vart ett riktigt trevligt besök där på vc   


Nu är mina ägg färdigkokta. Ha en finfin helg goa du!   


 

 
 
Annelie

Annelie

7 juli 2017 11:58

Mysigt att inte ha för mycket planerat på sin semester också,,, ska ju hinna njuta av ledigheten,,, ja det gäller ju våra män.

Ha nu en riktigt fin helg ihop med ditt hjärta.. // Kramar om.. <3

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

7 juli 2017 12:14

Precis, man ska ju kunna känna sig ledig, eller; ja, våra karlar då.
Tack, jag får det nog gott. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

7 juli 2017 13:13

Det är väl precis så semestern ska vara, att man kan göra det som faller en in. Kram 💖

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

11 juli 2017 09:59

Ja, det har du rätt i, det är så det ska vara :-) Kram! ♥

 
Autismmamma.bloggplatsen.se

Autismmamma.bloggplatsen.se

9 juli 2017 23:03

Slumpen tog mig hit! Du har en fin blogg. Du gärna besöka min blogg och sätta en tass om du vill det.

http://autismmamma.bloggplatspen.se

Pisan

11 juli 2017 10:15

Tack! Och välkommen hit. Ska kika in hos dig med. Kram! ♥

 
wiper

wiper

10 juli 2017 11:11

Vad härligt att din kille snart har semester och ni kan träffas mer. Härligt om ni kan åka till Danmark för det är så fint på sommaren. Nu har vi sommar också efter regn och blåst. Det är verkligen skönt att sitta på balkongen. Vi måste också städa för det är lite eftersatt på grund av för mycket uteliv ;)

Vad duktiga dina döttrar är som jobbar och sliter på sommaren. Man lär sig mycket om arbetslivet och får valuta för sitt slit men jag förstår att dom blir trötta.

Vad härligt att ditt socker låg så bra. Jag väger mig aldrig utan man ser på kläderna om man går upp och ner. Jag har gått ner lite på grund av Levaxinet som har gjort att hormonhalten är mer normal

Ha en fin dag själv goa du
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

11 juli 2017 10:12

Ja, det skall bli härligt när han går på semester, bara några dagar kvar nu ju :-) Åker vi till Danmark så blir det bara en dagskryssning.
Man gör ju hellre roliga grejer än städar :-D Speciellt om det är gott väder.
Vad skönt att du gått ner lite tack vare Levaxinet. Det har jag aldrig gjort, har ätit Levaxin i 17 år nu och värdena har legat bra de senaste 7-8 åren. Ha en fin vecka vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards