Direktlänk till inlägg 18 oktober 2017

Länge sen

Av Pisan - 18 oktober 2017 11:45

 


Halloj! Nu var det länge sen jag skrev ett "riktigt" inlägg här. Har ju inte haft ron till att sitta still och skriva sen jag kom hem från Spanien. Det är inte så att jag haft så mycket energi att jag inte kunnat sitta still, vet inte riktigt varför det har känts som det känts. Visst, den första veckan hade jag en hel del extra energi, energi som jag inte har i vanliga fall. För piggare blev jag av de där 10 dagarna i solen, och mindre värk hade jag också - när jag var där. Men så fort jag kom hem började det värka som vanligt igen. 


 


Hade 10 helt underbara dagar, eller 8 dagar ska jag väl säga, 2 dagar går ju åt till att resa dit och hem. Trevligt sällskap hade jag också, det var min väninna och en väninna till henne - som jag träffat 1 gång tidigare. Det funkade jättebra mellan oss 3. Har haft det gott, mysigt och trevligt. Många besök på stranden, i stort sett varje dag. Men vi har även hunnit med lite shopping. Har köpt mig en ny väska    En blå, kornblå. Och 2 nya plånböcker.... Har jag ju inga innan....   Och ett par shorts. Vad skönt det är att gå i shorts hela tiden! Helt underbart gott. Går ju inte att göra här hemma nu, det är c:a 10 grader ute. Temperaturen där nere låg på 25-30 grader på dagarna, på kvällarna var det c:a 24-25 grader. En kväll var vi på en restaurang som hade flamencouppvisning och buffé, jösses vilken god mat! Jag åt som en häst!    Och dansarna var jätteduktiga. Det var riktigt kul att se detta för nåt liknande har jag aldrig sett förut.


Men nu har jag varit hemma i 3 veckor, gud vad tiden går fort! I helgen var jag hos min älskling. I måndags var vi på sjukhuset. Älsklingen har polyper och nu blev det bestämt att de skall opereras bort. Det ser han fram emot, just nu har han ingen lufttillförsel över huvud taget i ena näsborren den stackarn.


Jag går fortfarande i trekvartsbyxor ute, eller; jag har gjort det. Tills nu, igår. Men nu känns det som att det går inte längre. Jacka får jag nog stå ut med att ha också fr o m nu, har knappt haft det tills igår när jag skulle hem, jädrar vad kallt det var i Borås där jag hade 20 min väntan. Så idag skall vinter/höst/vår-jackorna dammas av, likaså vinterkängorna.

Även om jag vägrar hösten och låtsas att det fortfarande är sommar så måste jag ju erkänna att jag tycker det är hemskt vackert ute nu med alla färger på löven. Har ekar utanför mitt köksfönster och det är en så härlig gulorange färg på deras löv nu, jättefint.


 


Idag är det ju onsdag och jag skall till vc för en B12-injektion - fast det inte är vare sig tisdag eller fredag, som är mina vanliga dagar för det. Det känns lite konstigt att det redan är onsdag, jag åkte ju hem från älsklingen igår och det brukar ju vara på måndagar, jag kommer nog vara lite veckovill hela veckan tror jag.

I morgon är det dags för årets tandläkarbesök, ser jag inte fram emot alls. Även om jag inte har någon tandläkarskräck så gillar jag ändå inte att gå dit, mest för att det är så j-a dyrt....


     Klicka på bilderna så blir de större.


Här ser ni mina senaste Traderafynd, båda plaggen - varav den ena helt ny - under 100-lappen. Den blå kom i måndags och den är jättefin i verkligheten också   Har även köpt 2 samlargrejer, 2 st Abbamuggar. Jag är ju Abbafrälst, har alltid gillat Abba, sen jag var liten. Har en mugg sen tidigare, och nu har jag 3 st - eller; snart i a f, har inte fått dem ännu.


Nu skall jag borsta bissarna och klä mig. Ha en finfin onsdag goa du!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

18 oktober 2017 18:38

Jag tänkte just på dej häromdagen. 💕

Ja man kan verkligen undra var dagarna tar vägen. Dom rusar förbi bara... 😨😆
Fina toppar du köpt, kul att göra fynd.😊
Kram på dej 💖

Pisan

19 oktober 2017 08:59

Ja, det är kul att fynda. Har köpt en hel del kläder där på Tradera genom åren. Har inget emot second handkläder, ofta är det helt nya kläder dessutom. Och man sparar ju en del på att köpa second hand. Både ekonomiskt och miljömässigt.
Tiden bara springer fram, man hinner ju inte med.... Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

19 oktober 2017 00:07

Härligt att höra från dig vännen.. :-)
Vilka snygga kläder du köpt dig speciellt den lila, jag fick hem en jacka och en klänning idag, tyvärr var jackan en storlek för liten (jag var lite osäker på den när jag köpte den på en köp / sälj-sida på FB), men klänningen var jättesnygg och satt perfekt på mig.

Snacka om veckovilsen,, jag vet varken in eller ut snart tror jag... *hemskt*

Ha nu en härlig fortsättning på veckan... // Kramar om... Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

19 oktober 2017 09:11

Den lila gillar jag också, har en likadan i svart så jag vet hur modellen och storleken är. Visst är det kul att fynda? Jag har inget emot second hand, men vet att en del inte gillar det. Vad var det för jacka du köpt som inte passade? Ha en fin fortsättning på veckan du med vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards