Direktlänk till inlägg 31 oktober 2017

Tänk om...

Av Pisan - 31 oktober 2017 11:47

 


God middag! Här sitter jag och har precis fått i mig frukosten. Det var länge sen jag skrev här, det har blivit så de sista månaderna ju. Mår inget bra i kroppen. Nordanvinden vi haft några dagar nu har ställt till det ännu mer i min kropp, jösses vilken värk jag har haft! Och så har jag varit väldigt yr, så fort jag vridit på huvudet så har hela världen snurrat för mig. Just nu känns det dock ok, har inte känt av det ännu idag, men så har jag inte varit uppe så länge heller.

Var på IKEA förra måndagen med väninnan. Det gick jättebra medans vi var där. Men sen när jag kom hem rasade jag helt, blev förlamande trött och var tvungen att lägga mig i sängen, där låg jag i flera timmar, sov nån timme också. Tur jag hade ätit lunch på IKEA för nån middag orkade jag inte laga. Lilltrollet fixade sin egen middag när hon såg att jag låg och sov. Sedan dess har jag varit sååå trött varje dag, och värken har varit hemsk i fötter och ben främst, men den har även härjat i andra delar av kroppen. Har fått släpa mig in i duschen och sen fixat till mig innan jag släpat mig till vc för att få mina B12-injektioner tisdag och fredag. Har legat i soffan och sängen större delen av dagarna sen dess. Tur man har Netflix... Har förstått att det är många av oss fibrotjejer som mår extra dåligt just nu, många kämpar också med jobbiga förkylningar. Många av mina vänner på facebook är just fibrotjejer som jag lärt känna i bloggvärlden under åren som gått sen jag började blogga 2007.


 


Det är jobbigt när man är i en sån här svacka, allting blir liksom påverkat av det. Minnet t ex, det är sämre än vanligt, har helt kasst minne sen jag blev sjuk, de runtomkring mig blir trötta på mig för jag kommer inte ihåg någonting just nu känns det som. Jag frågar samma fråga flera gånger för det går inte in i huvudet på mig.... Speciellt när det gäller dagar och tider och sånt. Och så har man dåligt samvete för att saker och ting inte blir gjorda. Som att göra i ordning på balkongen inför vintern t ex. Jag behöver ta ner gardinerna jag har ute på balkongen, tömma krukor och blomsterlådor. Rulla ihop mattan och ta den och solstolen ner till källarförrådet. Men det finns ingen ork. Jag kan intet heller lägga hur mycket som helst på lilltrollet. Hon har också fibro ju, och jag vill ju inte att hon skall utveckla lika jobbig fibro som jag har - hon måste alltså skonas från stress så mycket som möjligt. Hon gör ändå rätt mycket här hemma. När hon orkar och kan. Hon jobbar ju också, inte varje dag dock men några dagar i veckan blir det och ofta långa pass. På söndagarna har hon fullt upp hela dagen som ledare för fotbolls- och gymnastikgrupper av små barn i 2 skolor här i byn. Idag jobbar hon, hon började redan kl 7 i morse och jobbar till kl 5. Och redan nu börjar julhandeln och hon kommer jobba rätt mycket nu i november och ännu  mer i december.

Städa här hemma finns just nu inte på kartan, jag bara inte orkar. Vi dammsuger det värsta bara. Får väl hoppas att läget blir lite bättre snart, även om det inte känns så just nu. Detta ständiga dåliga samvete....


 


Jag är så glad över att jag ÄNTLIGEN fått knoppar på en av mina orkidéer! Den har fått knoppar förut men de har trillat av. Nu blommar den!!! Den får numera vatten oftare och så sprayar jag den med vatten flera gånger i veckan, det verkar funka   Bilden ovan är INTE min egen, den har jag snott. Tänk om man kunde ha en sån fin samling som blommar samtidigt....


Blir en repris på fredagen idag; släpa mig in i duschen och sen släpa mig bort till vc för veckans första B12-injektion. Har ett paket att hämta ut också + att jag måste in på Apoteket och hämta min dosrulle och lite andra mediciner. Kommer vara som ett vrak sen när jag kommer hem. Middag måste fixas, lilltrollet är hungrig som en varg när hon kommer hem. Suck, stånk, pust och stön..... 


Ha en finfin tisdag!   


 

 
 
Nilla

Nilla

31 oktober 2017 14:42

Så jobbigt du har det nu. Tror att höstvädret påverkar fibrokroppar rätt mycket. Än så länge är jag hyfsat förskonad även om jag känner av kroppen mer än i sommarvärmen. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

31 oktober 2017 15:00

Ja, man är en riktig väderkärring när man har fibro också.... Vädret påverkar jättemycket. Som nu när det har blåst nordanvind, guuuud vad värken är hemsk då fast solen är framme, nästan värre än vid lågtryck. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

3 november 2017 08:31

Förstår att detta väder inte är bra för fibromyalgi. Jag hade några yrselanfall själv i och med min nackskada och det var riktigt obehagligt för man liksom försvinner. Vad hemskt att du skall ha det så med värk och trötthet. Jag tror att jag själv har lindrigare fibromyalgi för det är så mycket som stämmer. Vi har ju mist många vänner och bekanta på grund av att jag aldrig kan bestämma nåt helt utan ibland måste jag ställa in. Jag tror utbrända också kan få fibro men jag har inte så besvärligt som dig och kan hålla mig vaken än om jag är så trött så hemmet förfaller emellanåt.

Jag har också netflix och då jag blir för trött så lägger jag mig och ser film eller serier. Just detta med minnet känner jag också igen och då har jag trott att det är min höga ålder och att jag börjar bli dement men sen när jag mår bättre så kommer minnet tillbaka och jag hittar orden. Det är så tråkigt att din ena dotter också fått fibro. Tur att dom nu vet lite mer och kan sätta in resurser tidigare. Vad duktig hon är som även leder grupper i fotboll.

Så vacker orchidée du har.

Sköt om dig nu
Ha en fin fredag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

7 november 2017 09:09

Några speciella resurser vet jag inte om sjukvården kan hjälpa till med, det är vi själva som får se till att det inte blir för mycket för henne, att hon inte utsätts för för mycket stress, det är det man själv kan göra. Av sjukvården får man ingen hjälp med sånt här.
Hon leder inte bara grupper i barnfotboll utan även gymnastik för 2-3-åringar. Det tycker hon är roligast.
Det är inte min orkidé på bilden, den har jag snott :-D
Kram på dig vännen! ♥

 
Ingen bild

Pea

6 november 2017 10:07

Jag fick lite känslan av att jag måste morska upp mej och stå på mej när det gäller min blogg. Inte låta någon annan bestämma dess vara eller inte vara. Måste väl iof ta lite mer plats rent allmänt...men det är en annan sak. Så jag tog tillbaka min blogg. Blir kanske inte så många inlägg, för som du vet så är det fibron som har den yttersta makten att bestämma över oss. Och DET kan göra mej vansinnig!
Ha det bra. KRAMAR I MASSOR <3<3<3

Pisan

7 november 2017 09:05

Samma här; det gör mig vansinnig också. För det är ju den som bestämmer hur mitt liv är och ser ut.
Jag uppdaterar inte min blogg speciellt mycket nuförtiden heller, det blir när jag orkar och känner att jag har nåt att skriva. Ibland blir det ofta och ibland - och för det mesta - blir det inte så ofta....
Ha det bra du med vännen! Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Monachos

7 november 2017 14:32

Lider med dig vännen, du har det så mycket jobbigare än vad jag har men kan ju ändå känna igen mig i mycket. Många gånger så funkar mycket när jag är mitt i det. Som att gå på ikea eller göra något annat kul. Precis som det är en adrenalinkick just där och då. Men det är ju sen som det sura kommer. Kanske inte ens direkt efteråt utan efter ett tag.

Nu är det ju också bara jag hemma som ska fixa och jag har inte riktigt kommit helt ikapp men nästan. Och hade tänkt be barnen om hjälp med att fixa det sista ute men tjuriga jag fick igår det gjort - mest att lägga en stor pressening över lite saker som ställts på ett ställe.

Men nu är det gjort och svampen i skogen är slut och snart ikapp med hemmet också. Ska bli skönt.

Må Gott!

Pisan

9 november 2017 13:08

Jag känner mig jättestressad över det här med balkongen men på nåt sätt får jag inte ändan ur vagnen.... Orkar inte. Hoppas det blir av i helgen.
Ha en fin torsdag vännen! Kramis! ♥

 
Hanneles bokparadis

Hanneles bokparadis

9 november 2017 22:27

låter inget vidare med sådan trötthet.

http://hannelesbibliotek.blogspot.se

Pisan

10 november 2017 16:26

Nej, det är ingen vidare.... Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards