Alla inlägg den 10 november 2017

Av Pisan - 10 november 2017 16:30

 


Fredag eftermiddag och det är mörkt ute, klockan är bara halv 5 men mörkt är det. Det var ett tag sen jag skrev här. Precis som jag skrev i förra inlägget så är jag i en svacka just nu. Mår väl liiite bättre än när jag skrev det inlägget men måendet kunde vara bättre. Det känns deppigt nu när mörkret kommer så tidigt på eftermiddagarna... Nä! Nog om det! Idag och igår har jag faktiskt pärlat lite. Fixat några halsband åt mig själv, ett gjorde jag om och så gjorde jag ett helt nytt av sötvattenspärlor. Gjorde även ett till armband av sötvattenspärlor, hade ett innan men ville ha ett till. Har fixat lite julklappar också. 


Har precis kommit hem från vc, hade en sen eftermiddagstid för B12-sprutan idag + att jag fick vänta 20 min.... Sen ut i regnet igen och in på Willys för att handla lite, där var det ovanligt lite folk faktisk, ingen kö alls i kassan. Idag gör jag och lilltrollet det lätt för oss vad gäller middagen, jag köpte ett pizzakit. Ska fixa i ordning den så den är klart när hon kommer hem om c:a 1 timme. Hon jobbar sitt första pass i barnomsorgen här i byn idag, 5 timmar. Och i morgon jobbar hon i en av Body Shopbutikerna i stan och på söndag är det barngrupper i fotboll och gymnastik. Hon har att göra det lilla livet   


 


Förra helgen var jag hos älsklingen, skulle egentligen åkt helgen innan men jag orkade helt enkelt inte och fick stanna hemma.... I måndags när jag åkte hem var jag sååå jäkla trött, önskade att jag bara kunde teleportera mig hem till soffan. Vi hade en mysig helg och vi gjorde inget speciellt alls så det fanns ingen speciell anledning till att jag var så trött - mer än att jag har fibro och ME då....


Den här helgen skall jag dock vara hemma. På söndag, fars dag, åker jag till mamma och pappa och uppvaktar pappsen lite granna   


Här är den blommande orkidéen som jag har i köksfönstret:


 


Är sååå glad över att jag äntligen lyckats att få en orkidé att blomma här hemma, det är första gången det händer här.

Såklart har jag en uggla i krukan också   


Nu skall jag vila lite i soffan. Ha en finfin helg!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards