Direktlänk till inlägg 27 november 2017

Älskade ungar ♥

Av Pisan - 27 november 2017 13:15

 


Halloj! Som ni ser har jag fixat jul här inne. Har däremot inte gjort det här hemma än. Det är ju inte advent förrän på söndag dessutom så det är ingen brådska. Men har sett att flera som bor här på gården har pyntat redan. En gjorde det för flera veckor sen och där blinkar det som sjutton i alla möjliga kulörer....


Började ta de där nya tabletterna i tisdags kväll och magen ballade ur direkt. Sov inte mycket den natten. Men enveten som jag är så skulle jag minsann köra på några dagar till. Så på onsdagskvällen tog jag en tablett och det blev repris på kvällen/natten innan + att jag fick en enorm sjukdomskänsla och huvudvärk och muskelvärk, vilket är vanliga biverkningar enligt bipacksedeln. Jag var så dålig så jag bestämde mig för att inte ta fler tabletter. Sen har jag varit jättedålig hela helgen, bara legat i soffan och mått skit. Så jag kom inte iväg till älsklingen den här helgen heller....   Skrev ett brev till min dr som jag lämnade när jag var och tog min B12-injektion i tisdags för att meddela att jag inte kunnat börja med medicinen som vi kommit överens om p g a att jag inte mått bra och inte orkat gå till apoteket + att de inte hade den inne på apoteket när jag väl kommit dit, skulle ju stämma av per telefon på torsdag, efter 2 veckors medicinering, jag skulle även lämna prover på onsdag. Så jag undrade ju om vi skulle ändra telefontiden. Har fått svar, vi behåller telefontiden på torsdag för han vill höra om jag tolererat medicineringen, antar att han redan från början misstänkt att jag kanske inte skulle tåla den. Så nästa steg blir väl remiss till medicinkliniken på Mölndals sjukhus skulle jag tro. 


Har tänkt att jag skulle börja adventspynta så smått här hemma idag, ska ta fram adventsstjärnorna ur klädkammaren i a f. Byta till julgardiner idag tror jag inte blir aktuellt, men kanske en annan dag den här veckan. Annars får det bli nästa vecka.


Och så måste jag berätta att jag fått en ny soffa av mina små troll! En sån som jag har velat ha länge. Min äldsta dotters kompis måste flytta från sin 2:a till en studentlägenhet och har inte plats med den här soffan, den är endast 2 år gammal och har inte använts mycket. Själv har jag inte råd med att köpa några möbler över huvud taget men mina underbara ungar tyckte att jag skulle ha den här soffan så de köper den åt mig. Vilken julklapp! Har inte fått den än, och får den nog inte förrän efter jul- och nyårshelgen. Älskade ungar   Det är en hörnsoffa med divan och färgen är grå. Och plats har jag i vardagsrummet eftersom jag inte sover där längre sen äldsta dottern flyttade hemifrån i vintras. Den soffa jag har nu är endast en tvåsits och den är nersutten och sunkig, den är jättegammal.


Ha en finfin måndag!   


 

 
 
Nilla

Nilla

27 november 2017 15:51

Så gulligt av dem att se till att mamma får en fin soffa ❤ kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

27 november 2017 16:30

Ja, de är så gulliga mina små troll ♥ Kram! ♥

 
Ingen bild

Lena S

27 november 2017 20:08

Va fint du gjort härinne. 😍 Gulligt av dina tjejer att ge dej soffan.
Vad är det för tabletter du börjat med? Nu är jag lat, orkade inte om du skrivit om dom innan. 😆
Kram 💖

Pisan

28 november 2017 09:03

Tack! Ja, de är gulliga de små liven :-) Det är en tablett mot höga triglyceridvärden, ett s k fibratpreparat, Lopid. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

29 november 2017 10:43

Håller med dig om att det är för tidigt. Vi har satt upp i fönstren men har inte så mycket som många andra. Förra året var vi ute i sista sekunden med pynt. Vad fint du gjort härinne.

Bra att du inte tog fler tabletter när du reagerade så på dom. Tråkigt med dessa biverkningar. Själv är jag väldigt tablettkänslig så jag blev sjuk av starka värktabletter jag var tvungen att ta när ländryggen var som värst. Nu räcker det med alvedon och Iprem plus kyla. Jag blir inflammerad och kyla tar ner det.

Jag fick gåshud när du berättade om soffan. Vilka fina flickor du har. Det är du verkligen värd fina Pisan. Det känns så konstigt att en av dina döttrar flyttat ut för jag tyckte dom nyss var små.

Ha en skön dag
kram från
Malin



http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 november 2017 19:17

Jag har fått upp stjärnor i 2 fönster, det får räcka med det så länge, får ta och sätta upp julgardinerna en dag när jag får hjälp med det.
Ja, de är fina mina små troll :-) Fast de är ju inte små längre :-) 19 och 21 är de. Men de kommer alltid vara mina små troll ändå ♥
Vad bra att du klarar dig med Ipren och Alvedon. Ja, kyla är ju bäst för inflammation. Ha det gott! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards