Alla inlägg den 10 december 2017

Av Pisan - 10 december 2017 10:51

 


God morgon! Så vart det andra advent. Och här sitter jag och väntar på att teet ska dra klart. Julte idag, smaskens! Och så är det så fint i köket nu, igår satte jag och mamma upp julgardinerna, smårutigt vitt/rött. Det tycker jag är fint att ha till jul. Och så har jag tänt lite ljus här nu också. Och så snöar det ute och så spelar jag julmusik. Kan ju knappast få mer advents- och julkänsla   


Så igår hade jag besök här av mor och far. De hjälpte mig även att ta ner sommargrejer från balkongen till källaren. Det hade inte blivit gjort ännu.... Och så var vi och handlade lite, de till sig och jag till mig. Vi var i vår Icabutik här i byn, den är sååå himla bra och fin, personalen är underbar. Mina föräldrar vill alltid gå dit och handla när de är här. Och så beställde vi mat från pizzerian till middag. Jag tog kebabsallad, jättegod. 


 


Sen på kvällen, vid sjutiden kom lilltrollet hem från jobbet och med sig hade hon storasyster som ville komma på besök    Vi spelade kahoot och kollade lite på tv tills det var dags för henne att åka hem, hon ville inte sova över. Så det vart fullt upp här hemma hela dagen och kvällen igår. Idag blir det lugnt här. Lilltrollet jobbar idag med så jag är själv tills vid 18-tiden. 


När jag  började skriva det här inlägget för bara en liten stund sen så var det grått ute och snöade, nu skiner solen.... 


Ha en fin andra advent!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards