Direktlänk till inlägg 13 december 2017

Lucia

Av Pisan - 13 december 2017 11:40

 


Glad Lucia på er! Missade lussefirandet på tv i morse, jag sov sååå gott så just då   Blev sovmorgon idag. Har fortfarande inte fått i mig frukosten. Men den är på gång. Läste just en intressant artikel på Aftonbladet om Luciafirandet, länkar till den här.


Nu har jag ju stora barn så det blir inget lussefirande här hos oss. Men det kändes ändå mysigt när jag kom upp och tände enbart stearinljus i köket och satte på julmusiken på radion. 


 


Luciaprydnaden med 3 tärnor har jag fått av fina Lena för några år sen. Den har en given plats på köksbordet varje år efter det   Tack Lena! Älskar den här söta prydnaden.


Sitter här med min temugg och har sååå ont i fötterna. Har jag haft i flera dagar nu. Har i o f s alltid ont och brännande känsla i fötterna men just nu är det extra jävligt. Jag skyller på vädret och allt snöande. Det har bara kommit mer och mer snö sen i helgen. Men just nu töar det, tror t o m att det duggregnar. Läste igår att det skulle det göra idag men sen skall det frysa på igen. Underbart! Då kan man ju inte gå ut! Det blir ju så halt så det går liksom inte att gå normalt ute.... Jag är livrädd för att ramla. Har gjort det ett par gånger i mitt liv och ena gången tuppade jag av där på gatan med lilla äldsta dottern i pulka bredvid mig, fick hjärnskakning och var dålig länge efteråt. Usch! Det var en hemsk upplevelse.


 


Sen jag skrev sist har jag fått upp de sista julgrejerna här hemma. Förutom granen. Hoppas få upp den i morgon kväll. Hinns inte det med, med dottern, så får hon och pojkvännen göra det i helgen. Hade jag tänkt. Om de tänker likadant vet jag inte än....   


Nä, nu skall jag sluta svamla, måste få i mig frukosten nu. Ha en finfin Luciadag!   


 

 
 
Nilla

Nilla

13 december 2017 13:17

Jag har inte heller fått upp granen, har ju just fått fram lite tomtar. Det får nog bli till helgen här också. Jag hoppas att dotterns taxvalp inte river granen eller pinnar på den 😂 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

13 december 2017 17:26

Hi hi! Ja, det hade väl vart nåt, att valpen rev granen... :-) Kram! ♥

 
Ingen bild

Lena S

13 december 2017 17:41

Jag såg inte heller lucian imorse. Det går väl i repris ikväll hoppas jag.
Tycker Egentligen inte det är nåt speciellt med lucia i år men jag fikade iaf på en lussebulle på em.

Kram 💖

Pisan

14 december 2017 12:43

Japp, det gick i repris, såg lite på det då. Nä, det är inget speciellt med Lucia längre, inte nu när barnen är stora. Det var mysigt när de var små och de lussade på dagis :-) Här blev det lussebullsbak så vi fick lussebullar att mumsa på efter maten. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards