Alla inlägg den 27 december 2017

Av Pisan - 27 december 2017 13:13

 


Ja, nu sover nog tomten. Han måste vara helt slut nu    Har också känt mig slut, speciellt igår. Den där förbaskade blåsten ställde till det i min kropp. Juldagen var också stormig och mina fötter och ben mådde inte alls bra. Idag blåser det inte men det är grått och blött. Urtrist. Fast om ett par timmar är det ju mörkt och då kvittar det ju om det är grått eller inte....


Har trots den kropp jag har haft en mysig jul. Julafton var trevlig, jag och ungdomarna åt julmat, öppnade julklappar och spelade spel. Det blev inte så värst sent heller, äldsta dottern som egentligen skulle sovit över gjorde inte det och åkte hem vid 21-tiden. Hon är genomförkyld och hostar och har sig om nätterna så hon ville hem till sin säng. Jag fick jättefina julklappar; ett par jättefina ljusstakar - som jag hade önskat mig. Fick även lite goa produkter till fötterna; fotkräm och fotspray - detta från The Body Shop (såklart   ), och en handkräm därifrån. Jättebra grejer. Handkrämen är helt suverän! Fotprodukterna har jag inte testat än. Skall göra slut på den fotkrämen jag redan har först, den är nästan slut. Fick även örhängen och doftljus och 2 st LP-ramar (som jag också önskat mig). Ungarna blev också nöjda med sina julklappar. Det var en toppenjulafton helt enkelt. 


 


På juldagen åkte vi hem till mina föräldar, jag och mina ungar. Lilltrollets pojkvän, som var med på julafton, skulle jobba så han var inte med. Där blev det mer julmat och julklappar och alla var nöjda och glada - och mätta   


Vilket väder det var på juldagen! Det blåste storm och regnade. När vi åkte hem på kvällen jag och lilltrollet och skulle gå från bussterminalen här och hem till oss, en promenad som tar max 3 minuter, vart vi genomblöta trots paraplyer, jösses vad det blåste!


Igår kom en väninna (hon som jag åkte till Spanien med) över och vi satt i nya soffan och babblade och babblade och helt plötsligt hade det gått 5 timmar.....   Lite kaffe slank det ner också. Också mysigt.



Även om det inte blivit sent vare sig på julafton, juldagen eller igår så har jag suttit uppe rätt sent, har kollat på tv. Fråga mig dock inte vad jag tittat på för det vet jag inte    Men igår kollade jag i a f på En man som heter Ove, men den slutade i o f s inte så sent, vet inte vad jag satt och kollade på efter det   Sen hade jag svårt för att somna, kollade på klockan sista gången vid 3-tiden.... Och så vart jag tvungen att vakna strax före 8 för jag skulle ringa vc och ändra min tid för B12-injektionen imorgon. Hade tid på em men ville byta till fm för jag har bestämt mig för att åka till älsklingen i Småland i morgon och då åker jag redan vid 13-tiden. Som tur var ringde de upp bara en 20-25 min senare så sen kunde jag somna om. Sov till strax för 12. Men är jätteseg nu. Men jag får ta mig i kragen och gå i duschen för jag MÅSTE tvätta håret, ser inte klok ut. Och att jag måste är för att jag också måste gå till affären, vi får gå och storhandla sen jag och lilltrollet. Det är mycket som är slut i kylskåpet och frysen så vi måste fylla på. Tvättmaskinen ska få jobba också, vi har jättemycket tvätt för jag har inte tvättat nåt på ett tag nu. 


Hoppas du har en fin onsdag och god fortsättning!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards