Alla inlägg den 16 januari 2018

Av Pisan - 16 januari 2018 14:09

 


Jag är usel på att blogga just nu. Men jag har inga tankar på att lägga ner bloggen, inte alls. Men det har inte hänt mycket här, har inte haft så mycket att skriva om. Visst kan man skriva om tankar och så som man har men har inte ens orkat det.

Har varit hos älsklingen i helgen och har mått lite bättre. Är på benen idag också, för jag skall snart ut (vc och matbutiken). Men jösses vad seg jag var innan jag kom upp vid halv 12-tiden. Är som en zombie innan jag fått i mig lite te och vaknat ordentligt.

Idag fick jag vakna till riktigt ordentligt för jag behövde duscha.  Så nu sitter jag här fin i håret och luktar gott     Var och klippte mig i torsdags så nu är jag riktigt fin i håret    Det är mycket lättare att hantera efter tvätt när det är "rätt" längd på det, innan jag klippte mig var det hopplöst att få fason på det.


Ser på facebook att de flesta har städat bort julen. Jag har inte kommit så långt ännu. Har fått bort tomtar, änglar och julugglor men stjärnorna är kvar i fönstren och granen står så grön och grann i stugan ännu. I morgon är lilltrollet ledig så vi har planerat att plocka undan den då. Vi får se hur vi mår i morgon, det kan ju vara så att både hon och jag är halvdöa av trötthet och då blir det inget. Men; julen varar ända fram till påska har jag hört...   


 


Jösses vad kallt det varit i några dagar nu. Höll på att frysa lilla rumpan av mig igår när jag skulle åka hem, fick stå ute och vänta på buss vid ett par tillfällen och det var inte roligt fast jag var bra påpälsad. Och igår kväll började det snöa och det har snöat hela natten tror jag för det har kommit en hel del. Men nu regnar det. Typiskt vinterväder som vi har här på västkusten, eller som vi säger; göteborgsväder.... Regn och blåst.


Idag skall jag köpa hem ättika. Skall nämligen göra eget sköljmedel att ha i tvätten. Har tänkt göra detta jättelänge men det har inte blivit av bara. Men nu skall det bli av. Man skall ha:


2 dl ättika, 24%-ig

5 dl vatten

5-7 droppar eterisk olja (om man vill, det är inte nödvändigt men det luktar lite godare då)


Man skall använda glasflaska står det, det var viktigt.


Man skall ha i 2 msk av detta i sköjmedelsfacket och man skall skaka flaskan innan man måttar upp och häller i maskinen. Hoppas detta funkar bra. Det är inte bra för miljön med det här förbaskade sköljmedlet man köper. Och jag vill gärna använda sköljmedel för tvätten blir så skrynklig annars tycker jag, och jag har oftast inte ork att stryka, tycker det är jättejobbigt.

Så nu får vi se hur det här fungerar. Skall köra en maskin tvätt sen och så får jag tala om för er hur det hela har funkat nästa gång jag skriver här.


Ha en fin tisdagseftermiddag och kväll!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards