Alla inlägg den 22 februari 2018

Av Pisan - 22 februari 2018 09:17

 


Gäääääsp.... Jösses vad trött jag är. Är uppe tidigt idag, för mig är det tidigt när kl bara är 09.20 Idag skall jag till Sahlgrenska sjukhuset och hjärt/lipidmottagningen. Jag är jättenervös. Är rädd för att höra att mina höga triglyceridvärden ska ha påverkat mitt hjärta. Är även rädd för att få höra att jag måste sluta med min smärtmedicinering, morfinplåstren. Det är ingen rolig dag det här....

Vaknade redan vid 06 med huvudvärk.... Tog några piller och den är borta men förmodligen kommer den fram igen i eftermiddag om jag känner min kropp rätt. 


Har inte skrivit här inne på ett tag för jag har bara inte orkat. Är såååå trött, har förlamande trötthet varje dag nu. Hade en bra dag i förrgår och då gjorde jag massor här hemma. Jättedumt jag vet för igår kom bakslaget, kom inte upp ur soffan på hela dagen mer än när jag var tvungen att gå på toa och fixa nåt att äta. Kommer vara som ett ursketet äpple när jag kommer hem i eftermiddag. Och jag som tänkt åka till älsklingen i morgon. Hoppas verkligen att jag orkar det.


Har haft svårt att koncentrera mig sista veckorna så jag har inte kunnat kolla på film och serier på Netflix som jag brukar göra utan har fått hålla mig till tv-program, det har funkat hyfsat. Har kollat på Extreme couponing bl a, på 11:.an. Har du sett det någon gång? Jösses, det är helt hysteriskt. Folk i USA som handlar med enbart rabattkuponger i stort sett. De handlar för hundratals dollar men betalar bara en liten struntsumma för det och så har de stora förråd hemma med mest snabbmat och snacks och tvättmedel och hygienartiklar. Man upphör aldrig att förvånas    Tur man kan roa sig med NÅT i a f när man ligger där i soffan helt matt.


Och så har vintern slagit till med full kraft. Vi har en del snö här och har haft så sen i helgen tror jag? Minns inte när det började snöa men nu är det vitt överallt och minusgrader. Idag tittar solen fram lite grann t o m, inte dåligt!


I förrgår när jag plötsligt hade lite energi så fick jag ääääntligen bort granen! Sååå skönt! Det är tveksamt om det blir nån gran här nästa jul....


Nu skall jag äta upp min frukost och göra mig klar för dagens läkarbesök och resa in till stora staden. Ha en finfin dag goa du!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards