Alla inlägg den 8 maj 2018

Av Pisan - 8 maj 2018 12:28

 


Hej igen! Helt otroligt, ett inlägg idag med! Har hon fått solsting? undrar ni nog    Det känns nästan så, har världen jobbigaste och intensivaste huvudvärk och en hals som inte känns så kul, plus hosta på det..... Halsontet kom i lördagskväll och jag trodde först att det var ett sånt där klassiskt fibro/ME-symptom som kommer när man tagit ut sig för mycket. Men det satt kvar på söndagen och blev värre och igår morse var det nästan borta. Men efter en eftermiddag på stan tog det fart igen plus att den där huvudvärken kom på vägen hem från stan. Inte överraskande i o f s för det är stimmigt och rörigt i stan och det är inte första gången jag fått huvudvärk av att vara på stan. På kvällen tog det i rejält och jag fick sitta och sova inatt och tidigt i morse, typ vid 4-5-tiden fick jag fylla på med medikamenter och när jag sen vaknade vid 9 för att väcka dottern som skulle upp och jobba satt den fortfarande i. Och gör så fortfarande. Och halsontet är bra mycket värre än igår kväll plus att jag hostar och är geggig i halsen. Det blir absolut inget sittande på balkongen idag, det går inte med den här huvudvärken. Jag har inte fått upp parasollet från källaren ännu heller och det är rejält varmt där ute nu. Hörde att det skulle bli 27 grader idag.... Hua! Näsan rann konstant igår och jag vet inte om det är pollenallergin eller förkylningen. 


 


Nu exploderar grönskan ute, om några dagar är det helt grönt bland träden här utanför min balkong. Eken, som är sen med att bli grön, är på gång nu. Och så har vi ett annat träd också som brukar vara sen men där finns inget grönt ännu, det tar nog nån vecka till. 


Det gick bra hos optikern igår. Jag ser lite sämre än för 4 år sen när jag var hos optikern sist. Och så blir det progressiva glasögon också, för första gången. Undrar hur det kommer att kännas? Det är visst olika hur man reagerar på det. Den 23:e skall jag hämta dem. 


 

Såhär ser de ut. När jag väl fick syn på dem så fanns det inga andra, jag skulle ha dem, så var det bara. De satt jättebra på och dottern tyckte de passade bäst av dem jag provade. De är av märket Tiger of Sweden. Jag hade egentligen velat ha några med lite mer färg men de enda som var riktigt färgglada var röda och det är inte riktigt my cup of tea, visst gillar jag rött men kanske inte på mina brillor. De här blir nog jättebra tror jag. Det var halva priset på glasen så jag sparade 2500:- på det, himla bra   


 

Efter optikerbesöket gick vi lite i butikerna i stan, köpte den här toppen på Kappahl, den är starkare rosa i verkligheten, en riktig Pisantopp    Älskar rosa, och lila. Köpte lila färg på Panduro att färga in ett par plagg jag har här hemma, brukar göra det en gång  om året på dessa plagg, de blir lite blekare i färgen efter sommaren. 

Och så var vi och fikade också, tog en räkmacka de lux på ett café, jädrar vad god den var! Och massvis med handskalade räkor! Muuuuummmmmmmmmmmmmmssss!!  


Nu är jag lite orolig att jag inte kommer iväg till älsklingen i morgon. Blir jag bara av med huvudvärken så tror jag att jag orkar åka, men det beror ju lite på hur halsontet och hostan utvecklar sig också. Det skall ju bli toppenväder resten av veckan så jag vill ju hemskt gärna komma iväg. Och så saknar jag ju älsklingen såklart. Vi har inte setts mycket de senaste månaderna.


Nu skall jag ringa Sahlgrenska och ta reda på varför jag inte fått nån telefontid till kardiologen jag var hos i februari. Ha en finfin tisdag!   


 


Tillägg en stund senare: Ringde Sahlgrenska och fick tala med en underbart trevlig människa, jag ringde det nummer som förut gick till växeln. Där kan de numera se vilka tider man har inbokade, remisser o s v så man får hjälp direkt och blir inte kopplad till mottagningarna/klinikerna. Hon hjälpte mig direkt alltså. Jag fick svar på mina frågor och hon skulle även lägga meddelande till läkaren att jag behöver mer mediciner för de räcker inte till jag var inbokad för telefontid. Tycker det är viktigt att lyfta fram när sjukvården funkar perfekt och inte bara när den är skit - vilket den ju ofta är numera. Så nu är jag riktigt nöjd   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards