Direktlänk till inlägg 24 maj 2018

God morgon!

Av Pisan - 24 maj 2018 09:26

 


God morgon! Är uppe tidigt idag. Lilla mamma kommer och hälsar på. Och ännu en solig och varm dag ska det bli. Undrar om det är så att det här är den enda sommaren vi får, och sen när skolan slutar så börjar det regnar. Och håller på.... Naturligtvis hoppas jag inte det men fruktar att det är så det blir.


Igår var jag och hämtade mina nya brillor. En lite konstig känsla att använda progressiva måste jag säga. Hade huvudvärk igår kväll, inte så konstigt med den här omställningen för ögonen. Var lite på stan också eftersom optikern ligger där men åkte hem rätt tidigt ändå, var trött och så var det varmt. Dock hade de inga solglasögon som passade mina brillor inne. Så jag fick gå till flera olika optikerbutiker på stan innan jag åkte hem för att se om de hade, och det hade de inte... Jag var bra grinig när jag åkte hem kan jag säga    Jag MÅSTE ha solbrillor, är sååå ljuskänslig. Så jag kollade på nätet när jag kom hem och hittade ett par som passar, satt här och mätte och såg att måtten passade så jag beställde dem. Men de kommer ju inte förrän i nästa vecka så jag får använda mina gamla glasögon när jag är ute tills dess - så jag har solskydd för ögonen, för som sagt så måste jag ha det.


Och i förrgår var jag också iväg en liten tur med väninnan, jag köpte balkonglådor och pelargoner till dem. Skall plantera dem idag. Skall lägga upp bild här sen när det hela är klart.


Nu när det har varit så varmt har jag använt sandaler ute och fötterna är bra möra nu....  De gillar inte omställning ju. Hoppas de har vant sig snart för det här är jobbigt. Har jätteont på kvällarna även om jag bara har gått en liten sväng här hemma i byn, typ bort till vc och affären och hem igen. Jädra fibrofötter!


I morgon åker jag till älsklingen. Det blir en del aktivitet där i helgen för de har jippo i stan med marknad, uppträdande, karneval och en massa annat. I morgon skall vi gå på bio och se den nya Star Warsfilmen. Och så skall det bli sådär äckelvarmt. Får väl se hur mycket jag orkar med, skall ju orka åka hem på måndag också.


Nej, nu måste jag sätta fräs här så jag är klar när mamma kommer om en stund. Ha en finfin torsdag och helg goa du!   


 


 
 
Nilla

Nilla

24 maj 2018 18:52

Vad knöligt att du inte kunde köpa några solbrillor som passade direkt. Och så jobbigt med fötterna, mina ser snart ut som fotbollar 😜 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

25 maj 2018 09:41

Ja, det var verkligen knöligt! Blev faktiskt sur på dem för att de inte var mer serviceminded, de kunde ju beställt ett par åt mig. Fötterna får jag stå ut med, de jävlas alltid, tyvärr. Ingen höjdare med fötter som är som fotbollar heller, hoppas du blir bättre snart. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

25 maj 2018 10:39

Vad härligt att du hade besök av din mamma. Det var länge sen vi hade ihållande värme så länge som nu. Detta kan ju bli en helt igenom varm sommar men vi behöver även lite regn emellanåt. Det tar ett litet tag att vänja sig vid progressiva glas men sen blir det så bekvämt och ögonen vänjer sig. Jag har haft såna i ca 20 år

Jag är också ljuskänslig så jag klarar mig inte utan solglasögon. Skall skaffa såna där kromatiska som blir mörka när man går ut. Nu har jag såna som man sätter över sina egna och dom är lite klumpiga

Jag har svårt att gå länge inne på köpcentrum där dom har rätt hårda golv och sånt känns när jag kommer hem så jag förstår dig.

Ser att du befinner dig hos din kille nu i dag. Roligt att dom har marknad och lite andra kul saker i stan. Jag har nu sett alla Star Warsfilmer utom den nya som ni skall se där.

Ha en härlig fredag och helg
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

25 maj 2018 10:49

Jag tycker redan jag vant mig vid de nya brillorna, det känns lite konstigt när jag byter till dem när jag varit ute och haft de gamla, men det går över efter en liten stund. Jag åker till Småland idag, om ett par timmar. Det är såna solglasögon jag har också, och som jag beställt till de nya, man sätter dem på de andra. Tycker det är lättare än att ha slipade, har haft det med. Då måste man ju byta när man kommer inomhus men med de här så tar man bara av dem. Hoppas verkligen att hela sommaren blir fin, med lite regn då och då bara. Jag har också sett alla Star Warsfilmerna, såg de gamla i vintras - hade inte sett dem innan. Ska bli kul att se den här nya också :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards