Alla inlägg den 29 maj 2018

Av Pisan - 29 maj 2018 10:50

 


God middag godingar! Här sitter jag, vid köksbordet. Har precis fått i mig frukosten. Låg och drog mig lääänge i sängen idag innan jag gick upp, vaknade vid 9-tiden när lilltrollet gick till jobbet och låste ytterdörren. Vaknar alltid av det ljudet men brukar kunna somna om. Men inte idag. Gick dock och lade mig rätt tidigt igår kväll för jag var görtrött. Kom hem från Småland och älsklingen igår em. Jösses vad det regnade när jag satt på bussen mellan Borås och min lilla by här, jag var som en dränkt katt när jag kom hem, hade paraply men det hjälpte endast huvudet. Jag hade sandaler på mig och de vart ju genomblöta. De har fått stå med tidningspapper i sig sen jag kom hem, nu har jag ställt dem i solen på balkongen så de är torra när jag skall till vc i em. 

Resan till Småland var bedrövlig, det var såååå varmt.... Speciellt resan härifrån och till Borås, det var ingen ac igång på den bussen och svetten rann hela vägen till Borås. De 2 andra bussarna jag åkte med sen hade fungerande ac tack och lov, men det var ändå varmt. Det var hemskt skönt att kliva av bussen där i Gislaved.


Har haft en jättefin helg. Det var ju jippo där i byn på fredagen och lördagen. På dagen på lördagen gick vi på marknaden och kikade lite. Köpte godisremmar till lilltrollet    Och så åt vi lunch på kina/thai-restaurangen, sååå gott, precis som det brukar vara där. Vi åt deras buffé. Det var det många som gjorde men de höll buffén påfylld och fräsch hela tiden. Så ja, jag har slarvat med maten i helgen. Lite. Får ju inte äta fett och sött. Det enda söta jag ätit är dock liiiite glass som jag tog som efterrätt när vi åt buffén. Men varken glass eller kinamat är ju inte direkt magert....


På kvällen gick vi och kollade på:


      


Jag tyckte att Magnus var bäst, han körde en hel del rocklåtar, lite äldre. Precis som folk i min ålder och äldre gillar    Det var en hel del folk som var där och kollade på honom. Efter det var de dags för de andra 2 pajaserna    Då var det fullsmockat med folk där, många barnfamiljer och ungdomar också. De var också bra men det är inte riktigt min musiksmak men man rycktes med ändå. 


Och så såg vi "Solo - a Star Wars story" på fredagskvällen.


 


Den var bra, men inte jättebra. Den får 3,5 i betyg, av 5 möjliga, av mig. Den var lång, c:a 2 tim och 20 min men tiden gick fort, det hände nåt hela tiden. Den har inte fått så bra recensioner och det beror nog mycket på att det kanske blivit för mycket Star Wars på sista tiden, det har inte gått långt mellan filmerna, tror jag.


Idag blir det balkongen lite grann men först skall jag färga håret och duscha och gå till vc för veckans första B12-injektion. Det börjar klarna upp här nu.  Det har varit mulet nästan hela tiden sen igår när jag kom hem. Inatt har det regnat lite. Jag vaknade till av att det lät av regnet ute.


Ha en finfin tisdag och vecka!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards