Direktlänk till inlägg 29 maj 2018

God middag!

Av Pisan - 29 maj 2018 10:50

God middag godingar! Här sitter jag, vid köksbordet. Har precis fått i mig frukosten. Låg och drog mig lääänge i sängen idag innan jag gick upp, vaknade vid 9-tiden när lilltrollet gick till jobbet och låste ytterdörren. Vaknar alltid av det ljudet men brukar kunna somna om. Men inte idag. Gick dock och lade mig rätt tidigt igår kväll för jag var görtrött. Kom hem från Småland och älsklingen igår em. Jösses vad det regnade när jag satt på bussen mellan Borås och min lilla by här, jag var som en dränkt katt när jag kom hem, hade paraply men det hjälpte endast huvudet. Jag hade sandaler på mig och de vart ju genomblöta. De har fått stå med tidningspapper i sig sen jag kom hem, nu har jag ställt dem i solen på balkongen så de är torra när jag skall till vc i em.

Resan till Småland var bedrövlig, det var såååå varmt.... Speciellt resan härifrån och till Borås, det var ingen ac igång på den bussen och svetten rann hela vägen till Borås. De 2 andra bussarna jag åkte med sen hade fungerande ac tack och lov, men det var ändå varmt. Det var hemskt skönt att kliva av bussen där i Gislaved.

Har haft en jättefin helg. Det var ju jippo där i byn på fredagen och lördagen. På dagen på lördagen gick vi på marknaden och kikade lite. Köpte godisremmar till lilltrollet    Och så åt vi lunch på kina/thai-restaurangen, sååå gott, precis som det brukar vara där. Vi åt deras buffé. Det var det många som gjorde men de höll buffén påfylld och fräsch hela tiden. Så ja, jag har slarvat med maten i helgen. Lite. Får ju inte äta fett och sött. Det enda söta jag ätit är dock liiiite glass som jag tog som efterrätt när vi åt buffén. Men varken glass eller kinamat är ju inte direkt magert....

På kvällen gick vi och kollade på:

Jag tyckte att Magnus var bäst, han körde en hel del rocklåtar, lite äldre. Precis som folk i min ålder och äldre gillar    Det var en hel del folk som var där och kollade på honom. Efter det var de dags för de andra 2 pajaserna    Då var det fullsmockat med folk där, många barnfamiljer och ungdomar också. De var också bra men det är inte riktigt min musiksmak men man rycktes med ändå.

Och så såg vi "Solo - a Star Wars story" på fredagskvällen.

Den var bra, men inte jättebra. Den får 3,5 i betyg, av 5 möjliga, av mig. Den var lång, c:a 2 tim och 20 min men tiden gick fort, det hände nåt hela tiden. Den har inte fått så bra recensioner och det beror nog mycket på att det kanske blivit för mycket Star Wars på sista tiden, det har inte gått långt mellan filmerna, tror jag.

Idag blir det balkongen lite grann men först skall jag färga håret och duscha och gå till vc för veckans första B12-injektion. Det börjar klarna upp här nu.  Det har varit mulet nästan hela tiden sen igår när jag kom hem. Inatt har det regnat lite. Jag vaknade till av att det lät av regnet ute.

Ha en finfin tisdag och vecka!

Nilla

29 maj 2018 12:21

Låter som du haft en trevlig helg och lite måste man väl få fuska med maten ibland 😉 Kram

29 maj 2018 12:29

Ja, lite får man allt fuska :-) Kram! ♥

Lena S

29 maj 2018 15:16

Va mysigt du haft det.

Ja lite regn skulle inte skada nu. Gräsmattorna börjar bli gula och det är vattningsförbud. Fast börjar det regna då slutar det väl aldrig...
Kram 💖

29 maj 2018 17:28

Tyvärr är det väl så att det slutar inte regna när det väl börjat.... Precis nu började det regna här, men det blir nog bara en skur. Men så kvavt det varit idag! Hoppas regnet gör så att det blir lite friskare. Kramis! ♥

Annelie

30 maj 2018 08:57

Ååå, mysigt att gå på en liten marknad,,, det var vi aldrig på i Gislaved, fast vi bodde endast 5 mil därifrån förut.

Fyy, för detta med bussåkandet.
Jag kom direkt att tänka på när jag satt och körde buss i många år,,, när man började sitt eftermiddags / kvällsskift en riktigt het sommardag. Jag lovar dig,, det var INTE roligt, sitta längst fram i bussen i en gassande sol och ta över efter en annan chaufför som hade lämnat av mycket med svett i förarstolen... *urrk*

Ha en jättefin onsdag.. // Kramar om <3

30 maj 2018 11:18

Urrk! Låter inte mysigt.... Ja, det är mysigt med marknad. Kramis! ♥

wiper

2 juni 2018 08:44

Vilken vacker blombild. Ett sånt regnväder skulle vi ha här nu för vi har torka. Det är vattningsförbud vad gäller gräsmattor. Vad märkligt att en buss inte hade AC den kanske hade gått sönder. Så jobbigt då att åka buss så pass långt. Vad kul att det var så lyckat hos din kille och att maten var så god och att det hände lite där.

Det var länge sen man hörde talas om Magnus Bäckström men så är det när dom inte är på tv ständigt. Vad kul att dom hade underhållning också

Solo skall min son se nästa vecka och sen köper han den så vi kan kolla på hans 3D tv. Vad bra att den ändå är en 3,5 i betyg för den har ju inte fått så bra kritik.

Ha en skön helg
kram från
Malin

2 juni 2018 09:52

Det har inte kommit mer regn efter det, det är ju supertorrt ute nu. Hade varit kul att se Solo i 3D, de visade den inte i 3D alls förra helgen där i Gislaved. Synd. Ha en skön helg du med vännen! Kramis! ♥