Alla inlägg den 30 juli 2018

Av Pisan - 30 juli 2018 12:30

 


Ja, det är helt ok med måndag numera - jag jobbar ju inte längre. Har jag inte gjort sedan i mars 2006. Kan inte fatta att det gått så lång tid. Undrar hur det skulle kännas om jag helt plötsligt måste börja jobba igen..... Skulle inte fixa många timmar, det kan jag säga direkt utan att fundera närmare på det. Min hjärna skulle få härdsmälta efter en halvtimme, skulle snurra till det rejält med en gång    Jag har mycket mer "fibrohjärna" nu än när jag jobbade. För er som inte vet: Jag jobbade som läkarsekreterare, fast numera heter det inte det.  Det heter medicinsk sekreterare. Och jag jobbade på en vårdcentral, på allmänläkarmottagningen. Vi var 5 sekreterare så det var en rätt stor vårdcentral. Jag trivdes med mina kollegor och jobbet som så men inte med chefen. När jag började bli sjuk gjorde hon allt för att bli av med mig, hon var inte snäll kan jag säga. Vad ledsen jag var många gånger, hon var riktigt elak kärringen... Men det var då det, nu är det 2018 och jag sitter här i mitt kök och käkar sen frukost och lyssnar på Spotify med balkongdörren öppen. Det skulle bli så himla varmt idag, c:a 30 gr men jag har bara 23 ute på balkongen, det är riktigt behagligt och jag svettas inte, gott. Hoppas det håller i sig hela dagen.


Min fot mår bättre, men inte helt bra. Har en dag kvar på kortisonkuren. Vad som oroar mig nu är ifall det kommer tillbaka när jag slutar äta kortisonet, det kommer ju dröja innan jag får börja med medicin mot hög urinsyrehalt i blodet, skall ju lämna prover om 4 veckor först. Det måste visst gå en tid mellan kortisonbehandlingen och själva provtagningen. Hur som helst så är jag jätteglad att det är bättre, jag kan nästan gå utan att halta ju! Härligt   


 


Järntorget i Göteborg. Jag och älsklingen åkte in till stan en dag för att gå lite i Haga. Vi tog spårvagnen till Järntorget och satte oss på en bänk en liten stund, det var inte alls mycket folk där. De flesta jobbade väl fortfarande, eller låg på stranden. 

 


   

Klicka på bilden så blir den större.


Älgen med halsduk och jacka stod utanför en sån där typisk turistbutik med souvenirer, visst är den söt?  

Vi gick där och strosade på Haga Nygata bland butikerna. I slutet av gatan ligger Café Husaren och det är där de har sådana där gigantiska kanelbullar. Det skulle älsklingen ha en så det stod vi i kö med en massa utländska turister för och köpte. Och eftersom vi var hungriga så gick vi över kanalen till Feskekörka och där köpte vi mat, stekt strömming med potatismos, smaskens! Det satt vi och åt där utanför själva körkan, också bland en massa turister. Vi ville ju helst ha stekt makrill till moset men eftersom det tydligen är brist på det just nu fanns det inte utan det fick bli strömming, och det var minst lika gott!


 


Efter denna goa måltid gick vi återigen över kanalen och in mot själva citykärnan och tog fram filten vi hade med oss och satte oss i gräset i parken längs kanalen. Då blev det fika    och jättebullen var god, jag tog bara en liiiten bit men den var smaskig   


Vi var inne i stan flera gånger under de veckorna vi var här hos mig, har inte bilder från varje stadsbesök. En dag åkte vi till Redbergsplatsen och gick till Östra kyrkogården som ligger intill där, där ligger mina morföräldrar begravda och vi hälsade på dem och vattnade för torrt var det. Sen gick vi lite i butikerna som ligger kring Olskroken och Redbergsplatsen. Sen tog vi spårvagnen in till centrum och gick till The Golden Days och åt lunchbuffé. Efter det gick vi till lilltrollets butik och hälsade på. Sen var jag helt slut och vi åkte hemåt efter ett litet stopp i Bältesspännarparken där vi kollade på små barn som badade i fontänen.


Idag blir det en lugn dag. Lilltrollet jobbar, hon är butiksansvarig den här veckan, vilket bl a innebär att hon mest jobbar tidigt, alltså öppnar butiken och sedan slutar vid 17-tiden. Så var det hela förra veckan, må - fr och så var hon ledig i helgen. Men denna veckan stänger hon någon dag och så jobbar hon både lö och sö. Sen är chefen tillbaka och hon jobbar "som vanligt". Hon har fått fast tjänst nu den lilla trollungen, på halvtid. Men hon kommer att jobba mer än halvtid. Skönt att hon äntligen fått fast tjänst i a f.


Nu skall jag ta och lägga mig i min solstol ute i skuggan, det är molnigt idag, och lyssna på musik och bara vara. Ha en fin måndag goa du!   


 




Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards