Direktlänk till inlägg 14 augusti 2018

Jag är knäpp

Av Pisan - 14 augusti 2018 11:59

 


Ja, här regnar det idag. Det känns i hela kroppen. Benen värker extra mycket och axlarna känns av de med. Och händerna. Det är nog lättare att säga var det INTE gör ont.... Men på nåt sätt så känns det ändå bra att det inte är sådär hemskevarmt som det varit i sommar, knäppt - jag vet   Jag är knäpp, tror det är en av fibrosymptomen faktiskt   


Idag blir det en lugn dag, det enda jag måste göra är att gå till vc och få en B12-spruta. Låg kvar länge i sängen, det kändes segt att gå upp.  Men nu är jag nyfrukosterad.


I torsdags, tror jag det var, började jag titta om på Outlander, säsong 2. När jag såg säsong 3 tidigare i somras kom jag på att jag glömt alldeles för mycket av säsongen innan, så nu har jag sett den igen. Och det var jättemycket jag inte kom ihåg att jag sett innan, men handlingen kan jag ju för jag har ju läst böckerna - minst 2 gånger   Den här serien är så förbaskat bra, kan nog se och läsa den flera gånger till. Ja, jag sade ju att jag är knäpp....


 


Den här bilden tog jag i lördags där vid Torpa Stenhus. Tror ni inte att det vräkte ner när vi kom dit? Vi gick en liiiten liten bit från bilen till cafét och vart genomblöta - och då hade jag ändå regnjacka. Där åt vi kallrökt lax med en god sås och färskpotatis, mums! Och det fortsatte att regna, att gå från cafét till själva teatern var lite längre, dock inte långt alls, så vi blev totalt dränkta så regnade det. Skorna var genomsura. Men som tur var så var det tak över scenen och där vi satt. Det fortsatte att regna under ungefär halva föreställningen, sen kom solen litegrann. Men vilken bra föreställning, sååå himla duktiga skådespelare! Ungdomar de flesta, så himla begåvade. När sen föreställningen var slut började det regna igen.... Och vi som hade tänkt gå runt där och kolla lite bland byggnaderna och då främst runt själva slottet. Det blev ju inget av det för regnet tog i och det började spöregna igen. Och det höll på nästan hela vägen hem. Trots regn hade jag en jättefin lördag.


I söndags var jag hemma och tog igen mig, var bra trött. Och kollade på Outlander. Igår åkte jag till mor och far och hälsade på och när jag kom hem blev det mer Outlander, tills säsongen tog slut. Funderar på om jag skall se säsong 3 en gång till. Får se hur jag gör.


Ha en finfin tisdag!   


 

Dränkt uggla. Nästan som jag såg ut i lördags i regnet   

 
 
Ingen bild

Lena S

14 augusti 2018 22:38

Och jag trodde väl aldrig jag skulle skriva orden " Jag vill ha tillbaka värmen som va innan luften blev så fuktig".
För fy f*n va ont kroppen gjort dom senaste dagarna. Jag hade glömt hur inte det gjorde.
Och när kroppen mår skit så ballar magen ur åxå och bjuder på en redig magkatarr...
Förlåt för mitt gnäll...

Vilken kanal går I utlandet på?

Pisan

15 augusti 2018 12:03

Ja, magen är inte riktigt med på det här heller känner jag också. Fuktig luft är rena skiten! :-(
Outlander finns nog på flera såna där streamingställen, Netflix har de 2 första säsongerna. Säsong 4 kommer när som helst på Cmore eller den där andra som jag inte kommer ihåg vad den heter.... Jag har de säsonger som finns på dvd, de 3 första. Jag får nog vänta ett tag innan säsong 4 kommer på dvd, tyvärr :-( Jag har bara råd med Netflix som det är nu. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

14 augusti 2018 22:41

Förlåt fel knapp blev det.
Vilken kanal går Outlander på? skulle det stå.😁
Jag ska nog skaffa nån mer kanal igen.

Kram 💖

 
Nilla

Nilla

15 augusti 2018 19:05

Tänk att vädret ska ställa till det så in i bänken i våra kroppar 😜 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 augusti 2018 11:43

Ja, det är inte klokt ju! Kram! ♥

 
wiper

wiper

21 augusti 2018 17:29

Den dan regnade det hos oss också. Vi reagerar olika för jag mår bra av regn men tål inte lågtryck och hög luftfuktighet. Det blir jag deprimerad och nedtryckt av. Jag har bara sett Outlander lite så jag får ta igen det.

Vilken vacker bild du tog och så kul med en sån teaterföreställning. Sånt blir man upplyft av. Tråkigt bara att det skulle regna precis då

Ha en skön kväll
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

22 augusti 2018 11:50

Ja, vi är alla olika. Och tur är väl det :-) Ja, se Outlander, den är jättebra. Ha det fint vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards