Direktlänk till inlägg 22 augusti 2018

Historia är kul

Av Pisan - 22 augusti 2018 12:35

 


Halloj! Kände att det var dax för ett inlägg nu efter min sena frukost. Sov lite längre än vanligt p g a att jag inte kunde somna igår kväll och det för att mina fötter och ben jävlades, hade värsta sortens myrkrypningar. Klockan var nog mellan 1 och 2 någon gång när jag somnade. Och då hade jag gått och lagt mig första gången vid 22.15 Låg där och försökte somna men gav upp efter en 40 min. Satte på tv:n igen och kollade en liten stund medans jag gick av och an i vardagsrummet. Det är svårt att vara still när det kryper så. Efter nån timme gick och jag lade mig igen, var sååå trött. Tur att jag inte behövde gå upp tidigt idag.


Var hos älsklingen i helgen, vi hade det mysigt - som vanligt   På lördagen var vi på marknad i Bredaryd, det är en ganska stor marknad som återkommer varje år.

Det kändes jättetomt här hemma när jag kom hem. Lilltrollet är i Kroatien med pojkvännen men kommer hem i morgon. Hon har skickat helt underbara bilder till mig. Det är ju så vackert där i Kroatien. Har själv varit där 2 gånger. Åker gärna dit igen.


Tänkte visa bilder från semestern igen, men det är de sista bilderna. En dag när vi var inne i Göteborg så var vid Kronhuset och Kronhusbodarna. 


     


Här kan du läsa lite mer om Kronhuset om du vill. Kronhuset är Göteborgs näst äldsta hus (äldst är Residenset på Södra Hamngatan). Historia är kul. Det tyckte jag inte när jag gick på högstadiet men nu är det jätteintressant tycker jag, speciellt lokal historia.


Om en stund ska jag iväg till vc för en B12-injektion. Det blev onsdag denna veckan för de hade dåligt med tider. Och det blir bara 1 spruta på hela veckan, likaså förra veckan - bara 1. Så blir det ibland. 


 


Bild tagen av dottern i Kroatien. Visst ser det underbart ut? Ha en finfin onsdag!   



 
 
Nilla

Nilla

23 augusti 2018 12:49

Åh, jag vill också åka till Kroatien. Jag var där en weekend med jobbet för typ hundra år sedan men då hade vi ju konferens hela dagarna. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

23 augusti 2018 16:30

Det är sååå vackert där, jag har varit i Dubrovnik 2 ggr - men det var också för typ hundra år sen... Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards