Alla inlägg den 29 augusti 2018

Av Pisan - 29 augusti 2018 09:40

 


Ja, så kände jag det när jag försökte somna om efter att ha varit uppe och kissat vid 04.30 Lampan var liksom tänd uppe i huvudet, det var inte så att jag låg och funderade och ältade eller så. Somnade aldrig om. När kl var 06.30 väckte jag lilltrollet som skulle upp då. Tänkte att jag kan ju sova ett par timmar till. Men icke! Och så värkte det i ländryggen och på ena axeln/nacken/skuldran. Vid halv 8 gick jag upp. Så eftermiddagen blir seg idag. Och jag som skall ge mig iväg till Småland och älsklingen. Kommer somna på bussen, eller rättare sagt: bussarna. Det är 3 bussar. Nu sitter jag nyfrukosterad vid köksbordet, har duschat och börjat packa. Strax skall jag gå till vc och lämna blodprov. Det är dags nu, efter giktanfallet jag hade för drygt 1 månad sen. Och så skall läkaren höra av sig till mig i nästa vecka. 


Mådde ju skit igår fm. Men vid 4-tiden klarnade det upp och plötsligt kände jag att "fy vad dammigt här är! Nu är det dax! Så jag började damma och så satte jag på en tvättmaskin, städade toan och handfatet och dammsög hela lägenheten.  Sen ställde jag mig och fixade middag. Jag är ju inte klok... Att man aldrig lär sig.... Det blir ju surt efter och det är ju precis det det är nu. Värken jag har är p g a allt jag gjorde igår, jag vet ju egentligen att det blir såhär efteråt. Knäppfia! 


Nä, nu ska jag sluta svamla och gå och borsta tänderna. Ha det så gott!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards