Alla inlägg under augusti 2018

Av Pisan - 7 augusti 2018 12:05

 


Halloj! Här är jag. Och det är ny vecka. Kom hem från Småland igår em. Har haft det bra. I fredags kväll var vi på bio och såg den här filmen:


 


Den var bra. Full action hela tiden. I lördags var vi på loppis, men jag hittade inget. Tyckte inte att de fått in nåt nytt sen vi var där gången innan. Och så firade vi älsklingen som fyller år idag, vi åt princessbakelse    I söndags var vi ute vid älsklingens barndomshem och tittade till det tillsammas med hans syster och hennes man. Vi cyklade hem till dem och blev bjudna på lunch, grillat. Det var jättesmaskigt. Det har ju inte blivit mycket grillat i sommar, av naturliga orsaker. Efter maten åkte vi iväg.

Vad fort en helg går! Det är ju skrämmande egentligen.


 


Idag har jag en sen tid på vc för min spruta, så nu skall jag gå i duschen. Det är c:a 22 grader ute och lite halvmolnigt, solen tittar fram emellanåt. I morgon skall det visst bli 33 grader här..... Då blir det inomhus som gäller.


Ha det så fint!   


 

Grattis på födelsedagen älskling!   



  

Av Pisan - 3 augusti 2018 10:22

 


Ja, nu är det helg igen. Det är inte annat än måndag och fredag känns det som    Idag gick jag upp tidigt, hade en tidig tid på vc för B12-injektionen. Kom precis hem. Så här sitter jag kl 10.20 nyduschad, nyfrukosterad och nybesprutad, det händer inte ofta att jag är klar såhär tidigt. I vanliga fall brukar jag fortfarande sova såhär dax    Att jag hade en tidig tid på vc är för att jag åker till älsklingen om några timmar. Så nu skall jag packa min väska och så skall jag väl hinna äta lunch också innan jag ger mig iväg.


Visst är det skönt att det inte är så varmt längre? Igår hade vi bara 25 gr mitt på dagen, jag satt/låg på balkongen och läste i stort sett hela dagen. Jag sov en liten stund också    Just nu har jag 21 gr ute på balkongen, hoppas det inte blir så mycket varmare idag. Det blåser gott i a f, en riktigt frisk vind. Gott.


Ha en finfin helg!   



 

Av Pisan - 1 augusti 2018 10:45

 


God morgon! Ny dag och ny månad.  Välkommen augusti!  


Jag hade rätt! Det blev värmerekord i Göteborg igår, man har inte uppmätt så hög temperatur någon gång sedan man började med mätningar, alltså har ingen nu levande männsika varit med om detta förut. Göteborg hade 34,1 grader igår och jag hade 35 på min balkong. Jag öppnade inte balkongdörr och fönster här hemma förrän vid 21-tiden på kvällen, då var det 27 grader ute.... Hujedamej! Men idag är det nåt helt annat, det är jättegott ute, c:a 20 grader bara, skönt! 


Har fått en tid till frissan idag, ringde med en gång hon öppnade kl 09, hon har haft extra lång semester i år och har haft stängt länge nu, och mitt hår har bara växt och växt och växt och nu är det totalt hopplöst att få någon ordning på det. Skulle klippt mig för minst 1 månad sen men hon hade ju som sagt stängt. Såg i min almanacka att jag inte klippt mig sen den 3 maj....   Ska bli såååå skönt! När jag kommit därifrån skall jag sätta mig på balkongen och ha det gott. Tills det är dags att fixa till nåt att äta. Man har ju inte aptit på varm mat nu när det varit sån hetta. Igår skalade jag frysta räkor jag hade i frysen sen i våras och så gjorde jag sallad och så hade vi några skivor gott grovt bröd jag köpte igår. Det var jättegott! Får se vad jag hittar på idag, kanske orkar jag laga nåt på spisen nu när det inte är så varmt. Enligt SMHI:s prognos skall det bli högst 26 grader idag. Hoppas det stämmer.


Ha en fin onsdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards