Alla inlägg den 6 september 2018

Av Pisan - 6 september 2018 18:00

 


Ja, jag är alltid trött. För det mesta. Klockan är bara 18 men jag skulle kunna tänka mig att gå och lägga mig redan nu. Men jag håller på med middagen, den sköter sig själv just nu. Stekta kycklingfiléer och rotfrukter i ugn. Och lite sallad till. Gott.


Har tagit det lugnt både igår och idag. Har mest suttit ute på balkongen och läst. Vi har go temperatur här, c:a 20 grader både igår och idag. Det har varit sol men inte längre.


De här 2 skivorna köpte jag i helgen:


   


Minns inte vad David Bowie-skivan heter, jag har ju den hos älsklingen så länge, tills han kan köra och ta med den hit. Vill inte knöla ner dem i resväskan, då blir de fula.


Den här filmen började jag kolla på i måndags eftermiddag, köpte den nyss och den kom precis innan jag åkte i väg till Småland i onsdags:


 


Avalons Dimmor. Hade den inspelad från tv:n på vhs innan, den är gammal. Tror den är från 2001. Hur som helst så är den hemskt bra och jag har tänkt köpa den länge men det har inte blivit av förrän nu. Den gick som miniserie på tv då för länge sen, den är totalt 3 timmar lång ungefär. Har läst böckerna också, för filmen är baserad på böckerna av Marion Zimmer Bradley. Har du inte sett den innan så rekommenderar jag absolut den!


Nu är maten klar. Jag skall ta den och sätta mig i soffan och kolla tv. Ha en fin kväll!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards