Direktlänk till inlägg 4 oktober 2018

Urläskigt

Av Pisan - 4 oktober 2018 13:02

 


Halloj! Här sitter jag och bloggar, har precis fått i mig frukosten. Det blev en låååång sovmorgon. Eller vad man skall kalla det. Hade sömnparalys, fy f-n vad det är jobbigt och läskigt! Urläskigt. Skräck, elände och ännu mer skräck! Har du aldrig upplevt det så skall du vara glad, det är hemskt. Är helt slut efter det, är helstirrig och vimsig efter det. Hela dagen blir väl helknas nu. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv som jag varit när jag har upplevt sömnparalys, det är så verkligt och griper verkligen tag i dig och man kämpar och kämpar för att försöka ta sig till vaket tillstånd - men det går inte..... Om du inte vet vad sömnparalys är kan du läsa om det HÄR.


 


Igår var en kompis här och fikade, vi satt nog hela dagen och babblade och babblade   Trevligt och härligt. Det var ett tag sen vi sågs. Hon hade med sig en påse med flera förpackningar hårfärg som hon köpt åt mig i Ullared när hon var där sist, jag orkade inte följa med men bad henne köpa åt mig istället. Så nu har jag ett bra tag. Tänkte färga håret i helgen för det är dags för det, utväxten är inte snygg. När hon hade åkt satte jag på den ena av de 5 Abbafilmerna jag köpt på Tradera som vi var och hämtade igår när kompisen kom, då slapp jag gå dit bort - det är en bit. Skrev om det förra veckan. Fattar fortfarande inte varför paketet kom till det utlämningsstället, som ligger en bra bit härifrån. Ja ja, nu är det hämtat. Och den första filmen var jättebra och det var material som jag inte redan sett på youtube. Så nu har jag 4 kvar. Skall kolla mer idag, men först skall jag gå och handla lite. Måste ju ha mig en kanelbulle idag när det är kanelbullens dag    Ska du också äta kanelbulle idag?


Ha en finfin torsdag!   


 



 
 
Amor

Amor

4 oktober 2018 13:44

Hej
Underbar blogg / fina färg under många år besökare.
och den finaste fågel som kan leva ensam med fina ögon och rörelse i halsen.
Mvh
Amor
biomecanique.bloggplatsen.se

http://klockor.bloggplatsen.se

Pisan

4 oktober 2018 15:24

Tack! Och ååååååååhhhh vad glad jag blir! Det är såååå roligt att du hör av dig! ♥ Du kan tro jag under alla dessa år undrat vilka alla är som läser min blogg, vet ju att det bara är en liten, liten del som kommenterar. Du får gärna kommentera igen :-) Ska gå in och kika på dina bloggar med :-) Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

4 oktober 2018 14:31

Jag hade sömnparalys någon gång när jag var som sjukast och trodde att jag var på väg att dö, var vidrigt. Då visste jag inte ens att det hade ett namn 😜 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 oktober 2018 15:22

Då vet du hur hemskt det är, för det är verkligen vidrigt. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards