Direktlänk till inlägg 23 oktober 2018

Lite upp och lite ner

Av Pisan - 23 oktober 2018 12:07

 


God middag! Nu är jag hemma igen   Har haft det gott där i Småland. Måendet har varit som vanligt, lite upp och lite ner, IBS:en har jävlats lite men det är lugnare nu. I lördags var vi iväg på skivmässa i Värnamo. Kul. Annars så har vi tagit det rätt så lugnt. Och tiden har gått jättefort. I fredags tog älsklingen ledigt så vi har verkligen haft en långhelg tillsammans. Mysigt. Och nu har han fått sitt körkort!   Så nu är det bara till att blåsa liv i bilen och få iväg den till besiktningen. Sen får vi se hur domen blir.... Mindre kul ju. 


I morse gick jag direkt från sängen i kläderna och iväg till vc, skulle lämna fastande blodprover inför årsbesöket hos min doktor på måndag. Jag skall tillbaka i em för jag skall ha en B12-injektion och lämna ett urinprov, hade missat att jag skulle ha ett med mig. Och jag kan inte kissa på kommando - det låser sig totalt. Så jag fick med mig ett rör hem. Hade tänkt att jag skulle duscha och tvätta håret innan jag skulle iväg på det besöket men det kan jag glömma för vi har inget varmvatten.... Ringde bostadsbolaget och fick besked om att det var nån vajsing med fjärrvärmen så vi har inte varmvatten förrän tidigast vid 14-tiden. Får väl blaska av mig så gott det går innan jag skall iväg. Håret får ju se ut som det gör, det gör inget för det blåser ändå storm ute. Jädrar vad det blåser, men solen skiner. Det är rätt kallt, jag fick ta på mig fingervantar. Har gått i sneakers sista veckan för det har ju varit så varmt men idag åkte kängorna fram igen, hade de ett tag när det var lite kallare men sen kom ju brittsommaren och då åkte sneakersen fram igen. Nu blir det nog ingen mer brittsommar. Här har alla löven på ekarna fallit av, det är sååå tomt. Nu ligger löven i stora högar utanför våra uppgångar här i huset. Undrar när de tänkt sopa upp dem....


Hoppas du har en fin tisdag   


 





 
 
Nilla

Nilla

24 oktober 2018 08:54

Nu är nog hösten här på riktigt. De hotar ju till och med med snö till helgen 😜 Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

24 oktober 2018 13:33

Ja, nu är den nog här på riktigt, och vintern är bakom hörnet... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards