Direktlänk till inlägg 28 oktober 2018

Snacka om knas

Av Pisan - 28 oktober 2018 12:35

 


Det är söndag. Och vi är tillbaka till vintertid. Som vanligt känner jag av den omställningen. Hela dagen blir ju helknasig. Natten var inget rolig heller, har sovit dåligt. Efter kl var c:a 2.30 har jag bara sovit korta stunder. Har legat och lyssnat på musik emellanåt. 


Hade väntat mig att må skit idag, att ha extrem värk i hela kroppen. Igår var jag nämligen iväg på en slags behandling. En väninna till mig har eget företag. Hon jobbar med Hypoxi. Hon vill testa och se vad det har för verkan på personer med fibromyalgi, eller värk över huvud taget. Hon har haft någon kund som blivit bättre i sin värk och nu är hon nyfiken på att testa detta "på riktigt" så jag har blivit erbjuden att vara försökskanin, och jag har tackat ja och igår var jag på första behandlingen. Behandlingen gör så att det i början av behandlingsperioden blir som en rensningseffekt, kroppen gör sig av med slaggprodukter. Och sist det hände mig var när jag fick bindvävsmassage och jag blev jättedålig. Så jag hade förväntat mig att samma skulle ske nu. Men jag kan glatt säga att hittills har jag inte känt av det eländet. Har inte kissat extra mycket ens. Kanske är det så att den där diabetesmedicinen jag tar för att kissa ut socker gör att jag kissar ut allt möjligt som njurarna släpper ifrån sig? Jag kissar ju extremt mycket nuförtiden, sen jag började med den medicinen alltså. Har dessutom gått ner 8 kg sen jag började med den, och det är jag jätteglad för! Har ingen våg hemma men jag vägde mig på lab på vc i veckan när jag lämnade prover inför det årliga läkarbesöket som jag skall på i morgon.

Nu spårade jag ur, skulle ju berätta om hur det var på den där "behandlingen" igår. Först fick jag ta på mig en dräkt som liknar en dykardräkt och lägga mig på en brits. Dräkten kopplades till en maskin och i dräkten fanns massor med som små sugkoppar som sög tag i kroppen med jämna mellanrum (jag hade tunna träningskläder på mig). Det kändes jätteläskigt i början men efter en 10 min var det bara skönt. Efter en halvtimme av det var det dags för lite "träning". Jag fick ligga ner och cykla i en maskin med en slags "kjol" som kopplades ihop med en stor kupa över nederkroppen, som cyklade. Jag cyklade i vacuum med jämna mellanrum i en halvtimme. Det var rätt skönt att ligga där med, det var inte ansträngande alls. Jag låg och kollade i en tidning när jag inte pratade med min väninna. Hon hade andra kunder samtidigt så vi kunde inte prata hela tiden. Jag blev lite yr och fick ett lätt tryck över huvudet medans jag cyklade och det var vanligt sade hon. Men det släppte sen efter nån timme. Som sagt så hade jag väntat mig ett rejält bakslag idag men jag har inte mer ont än vanligt en sån här dag med kyla ute. Måste tillägga också att behandlingen gör så att blodcirkulationen ökar. Och det är ju bra.

Jag skall dit på onsdag igen. Sen ska jag gå 4 gånger till. Så får vi se hur det hela går, vad jag känner i kroppen, om värken blir lite bättre, eller inte. Hur som helst så känns det här spännande. 


    


Och så har vintern kommit. Igår kom första snön. Under dagen igår upplevde jag både sol, regn, hagel och snö. Och igår kväll började det snöa rejält. I morse var det helt vitt ute för det hade fryst på med. Det ligger fortfarande snö kvar, det är bara någon plusgrad och sol. Nu snackar vi inte en halvmeter snö utan bara ett tunt lager. 


Annars så har veckan varit mest eländig, har haft mycket värk, utöver det vanliga. Några dagar var riktigt jobbiga. Man blir ju så låg av sån värk. Livet är verkligen inte roligt då.


Måste berätta en knasig grej. För nån vecka sen beställde jag ett par ljusslingor på nätet. Efter några dagar kom det ett sms att jag kunde hämta ut grejerna. I ÖREBRO! I en närbutik där. Helt galet ju! Så jag mejlade företaget jag beställt grejerna ifrån och fick svar rätt fort. Det var DHL som gjort fel och företaget  skulle skicka ut nya varor till mig. Men nu har det gått över 1 vecka och ingen avi eller nåt sms om att hämta ut paket har kommit. FIck en påminnelse per brev från Örebro i veckan och alldeles nyss ett sms om att hämta ut paketet inom 3 dagar. Jag skall nu mejla företaget igen tänkte jag. Har dessutom fått en faktura som skall vara betald senast på tisdag.... Snacka om knas.


Hoppas du har en fin söndag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

28 oktober 2018 20:43

Hoppas tidsomställningen skippas i fortsättningen.

Grattis till dom tappade kilona.

Spännande att va försökskanin.

Kram 💖

Pisan

29 oktober 2018 09:15

Ja, det får vi hoppas! Tack! Ja, när det är nåt sånt här som inte är "farligt" så känns det spännande att vara försökskanin. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards