Alla inlägg under oktober 2018

Av Pisan - 10 oktober 2018 13:29

 


Halloj! Efter en sen frukost, jag låg lääänge i sängen idag innan jag gick upp, är så fruktansvärt trött, sitter jag nu här och bloggar lite. Har inte så mycket att berätta egentligen. Har inte gjort något speciellt sen jag skrev sist. Funderar hårt på vad jag gjorde i helgen.... hmmm.... Dottern var i a f hemma, hon var ledig hela helgen. På fredagen gick vi och storhandlade efter att jag fått min B12-spruta. Var på apoteket också. Jag kollade på det jag hade kvar av de nya Abbafilmerna - vilka var jättebra! Dottern städade faktiskt lite. Jag orkade inte, var jättehängig och yrslig i helgen minns jag nu. Och det hon inte orkade gjorde jag igår, tisdag. Så nu är det hyfsat rent här i a f. Men damm har vi gott om på hyllor och sånt..... suck... Det är mitt ständiga dåliga samvete, det där förbannade dammet som jag bara inte orkar att göra nåt åt   


 


Den här vyn har jag från köket och min balkong. Visst är det sååå fint med höstfärgerna nu? Inget bra foto, har tagit det med mobilen. Man får inte med hur färgerna egentligen är, i verkligheten alltså. De är ju mycket starkare. Skulle vilja ha en ny telefon med bättre kamera i. Dream on.....


I måndags var jag med äldsta dottern på vc, hon skulle lämna nya blodprover. Om ni minns så skrev jag för någon vecka sen att när hon skulle lämna prover så svimmade hon. Den här gången var hon ju ännu mer nervös, det var därför jag var med, men de tippade ner henne så hon låg ner när de tog proverna och det hela gick jättebra! Skönt. Det regnade hela måndagen, och jag kände mig därefter. Det har varit många skruttdagar senaste tiden. Igår mådde jag lite bättre och som jag skrev så blev det lite städande, dock inte mycket. Och så var jag och fick veckans första B12-injektion och gick till både apoteket och affären den här gången också efteråt. Ja, ni ser. Det händer inte mycket här, det är det vanliga bara - som jag skrivit om hundra gånger förut.


Nu har solen kommit fram här. Det ska ju bli brittsommar några dagar och vi har nu 16 grader ute på balkongen. Men jag är såååå trött ändå, trots att det är högtryck. Hade tänkt mig att jag säkerligen skulle vara lite piggare idag men icke. Hoppas på att jag är det i morgon. Behöver färga håret och gå och klippa mig. Håret färgar jag själv. Vi får väl se hur det känns kommande dagar. 


Ha det fint goa läsare!   


 

Av Pisan - 5 oktober 2018 18:19

 


Ja, jag har blivit helt galen i Abba de sista dagarna. Har kollat på mina nya filmer och idag har jag lyssnat på dem på Spotify sen jag gick upp i förmiddags. Blir glad av deras musik. Och så sjunger jag med, kan ju alla texterna. Har haft med mig Abba i hela uppväxten. Filmerna är bra, mycket musik och även intervjuer och lite andra klipp, kul. Har 2 filmer kvar nu. Abba in concert och The last video (tror jag den heter). Skall jag se i helgen. Ikväll är det Idol och det har jag tänkt att se på fredagarna nu. 


Har även pysslat lite idag efter att jag varit på vc för den vanliga sprutan och sedan handlat hem lite mat. Såhär blev det:


   


De klara är i glas och de lila är ametistkulor. Tänkte att jag behövde lite nya örhängen    Har ju inga innan   


Ha en fin fredagskväll!   


 


Av Pisan - 4 oktober 2018 13:02

 


Halloj! Här sitter jag och bloggar, har precis fått i mig frukosten. Det blev en låååång sovmorgon. Eller vad man skall kalla det. Hade sömnparalys, fy f-n vad det är jobbigt och läskigt! Urläskigt. Skräck, elände och ännu mer skräck! Har du aldrig upplevt det så skall du vara glad, det är hemskt. Är helt slut efter det, är helstirrig och vimsig efter det. Hela dagen blir väl helknas nu. Har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv som jag varit när jag har upplevt sömnparalys, det är så verkligt och griper verkligen tag i dig och man kämpar och kämpar för att försöka ta sig till vaket tillstånd - men det går inte..... Om du inte vet vad sömnparalys är kan du läsa om det HÄR.


 


Igår var en kompis här och fikade, vi satt nog hela dagen och babblade och babblade   Trevligt och härligt. Det var ett tag sen vi sågs. Hon hade med sig en påse med flera förpackningar hårfärg som hon köpt åt mig i Ullared när hon var där sist, jag orkade inte följa med men bad henne köpa åt mig istället. Så nu har jag ett bra tag. Tänkte färga håret i helgen för det är dags för det, utväxten är inte snygg. När hon hade åkt satte jag på den ena av de 5 Abbafilmerna jag köpt på Tradera som vi var och hämtade igår när kompisen kom, då slapp jag gå dit bort - det är en bit. Skrev om det förra veckan. Fattar fortfarande inte varför paketet kom till det utlämningsstället, som ligger en bra bit härifrån. Ja ja, nu är det hämtat. Och den första filmen var jättebra och det var material som jag inte redan sett på youtube. Så nu har jag 4 kvar. Skall kolla mer idag, men först skall jag gå och handla lite. Måste ju ha mig en kanelbulle idag när det är kanelbullens dag    Ska du också äta kanelbulle idag?


Ha en finfin torsdag!   


 



Av Pisan - 2 oktober 2018 12:05

 


Halloj! Nu var det ett tag sen jag skrev, en hel vecka har gått ser jag. Jag har i a f fått sova bättre, mycket p g a att det inte är fullmåne antar jag + att jag inte glömt några piller. 

Har varit hos älsklingen i helgen, och har haft det mysigt. Som vi brukar när vi ses   Jag åkte i torsdags och kom hem igår. På lördagen åkte vi till grannbyn, älsklingen skulle fotografera sig för körkortet, han har nu fått körkortstillstånd - ÄNTLIGEN!   Så när körkortet väl kommit är det dags att försöka få igång och få ordning på gamla Bettan, bilen. Det är ett kapitel för sig..... 


 


Även om jag fått sova på nätterna så är jag sååå trött. Varje dag läser jag här i min blogg vad jag skrivit den här dagen tidigare år. Och jag har kommit fram till att jag alltid mår som jag gör nu såhär års.  Värk, värk och värk - och trött som ett as. Tänk att vädret spelar in så mycket ändå. Idag låg jag kvar i sängen läääänge, det kändes så himla jobbigt att gå upp. Ben och fötter värker mest men jag känner även av skuldror, axlar och nacke och händer. Ryggen är inte rolig heller. Hade gärna gått och lagt mig igen nu efter frukost men jag måste in i duschen för jag skall till vc för veckans första B12-injektion om några timmar. Idag är det grått väder, det regnar och det ser riktigt kallt ut. Pratade med äldsta dottern i telefon nyss och hon sade att det var kallt ute, hon hade täckjacka på sig.


Ha en finfin tisdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards