Alla inlägg den 6 november 2018

Av Pisan - 6 november 2018 16:42

                                     


Halloj! Det är tisdag eftermiddag och här sitter jag. Har precis käkat ett par skinkmackor och druckit lite kaffe kryddat med kardemumma och kanel. Gott. 

Kom hem igår, brukar ju komma hem på måndagar när jag varit hos älsklingen. Sitter här vid köksbordet och spelar Queen på Spotify och ut i en liten stereo jag har här i köket.  Såg filmen Bohemian Rhapsody i lördags. Den var jättebra! Så nu har jag fått Queen-noja och kör på för fullt på stereon   


                                                 

                                                                     


 

Bild från Live Aid-galan 1985, där Queen stal showen, de gjorde det mäktigaste uppträdandet den dagen. Hur det kom sig att Queen var med där och hur det gick till finns med i filmen. Gillar du Queen och har möjlighet att se den på bio: Gör det! Den är mäktig på bio, kommer inte bli samma sak hemma i soffan  när den släpps sen.


Förutom att ha varit på bio så har vi åkt lite bil, älsklingen har sparkat igång gamla Bettan och  hon går framåt, inte så mycket mer..... Nu skall hon på besiktning och vi får se vad som behöver åtgärdas, kanske är det inte värt att lägga ner nåt på henne, vi får se.


I fredags när jag var på väg mot Småland så blev jag strandad i en hel timme i lilla hålan Tranemo, bussen från Borås var några minuter sen och jag hann se bussen mot Småland gå precis när vi skulle köra in på busstationen.... Gissa om jag var sur    Men jag tog min väska och gick bort till deras Ica Kvantum och köpte grillat sidfläsk och en chokladkaka och en tidning. Fläsket och chokladen skulle vi ha i helgen så det rörde jag inte. Men tidningen satt jag och läste i på deras fik. Sen gick jag bort till busstationen igen och tog bussen mot Småland. Den där förbaskade bussen jag tar i Borås är ALLTID sen.... Det är på håret nästan jämt, och några gånger har jag missat min anslutningsbuss.


I söndags var vi på Dollarstore och i matbutiken. Jösses vad julgrejer de hade där på Dollarstore. Köpte några små julklappspåsar och tops i 1000-pack. Jag skall INTE köpa en endaste jultomte eller liknande i år. Det enda som skall inhandlas är en ljusslinga till hallen. Men den har jag tänkt ska hänga där året runt. Har tomtar och änglar och allt sånt där pynt så det räcker och blir över.


Jag glömde berätta en sak förra veckan. Mitt äldsta lilla troll har fått jobb! Fast jobb. Hon är ju färdig med sin förskollärarutbildning i januari och det var dags att söka jobb. Hon fick det första hon sökte. Hon sökte på en förskola där hon varit och jobbat i vikariepoolen, en förskola hon trivs jättebra på. Härligt     


 


Nu skall jag ta med mig laptopen in till vardagsrummet och sätta på tv:n. Kanske fortsätter jag att kolla på Dr Who på Netflix, håller på att kolla på den serien nu. Har sett 2 säsonger snart, det finns några till så jag har att göra ett tag   Eller så kollar jag på lite olika klipp, med Queen, på YouTube via chromecasten. Får se vad det blir, vad som hinns med innan det är dags att laga middag. Brukar laga den när lilltrollet slutar så den är klar tills hon är hemma vid 20-tiden. Så sent har jag nog aldrig ätit middag hemma, förutom när jag var au-pair i Holland. Då åt vi alltid middag vid 20-tiden, när barnen lagt sig och pappan i familjen kom hem från sitt viktiga jobb. Då korkades vinflaskan upp och maten som jag lagat tidigare på dagen värmdes. Jag drack dock aldrig nåt vin till maten under veckorna, det är inte riktigt jag det. Inte på helgen heller, för då var jag inte där - var alltid ledig på helgerna och de tillbringade jag med min pojkvän och hans familj, som var "vanliga" människor och där dracks ingen alkohol till maten. Nu menar jag inte att det är konstigt att dricka vin till maten, det är det ju inte, men kanske inte varje dag.... Men innan middagen skulle frun i huset ha ett glas sherry.... Ja, jag kan berätta allt möjligt om hur rika familjer lever sitt vardagsliv i Holland, området jag bodde i var ett "fint" område och det bodde mycket kändisar där. Och jag kände flera andra au-pairs.


Jösses vad jag svamlar idag. Ha en finfin kväll!   


 














Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards