Alla inlägg den 21 november 2018

Av Pisan - 21 november 2018 15:55

 

Halloj!   Här är jag. Trodde ni jag hade glömt bort att jag har en blogg eller?   Man kan ju tro det när jag inte skrivit på länge. Men det har liksom bara inte blivit av. I helgen var jag hos älsklingen, åkte i fredags och kom hem i måndags, en korthelg med andra ord. Nästa vecka åker jag på torsdagen så det blir en dag till. Vi har inte gjort något speciellt i helgen, vi har tagit det lugnt och kollat på tv och film. Såg bl a Black Panther, den var jättebra. Såg en annan bra film också, en svensk. Men minns inte vad den hette. Den handlade om en kille som åkte tunnelbanetåg mellan framtiden och den tid han var född i, 70-talet. Den var riktigt bra. Ska ta reda på vad den heter, ska fråga älsklingen när jag pratar med honom nästa gång.


Idag har jag varit en vända i stan, på hypoxin. Min väninnan som driver stället har erbjudit mig att testa 6 ggr till. Jag förklarade att jag tycker det är jobbigt att åka till stan 2 ggr/vecka. Men jag har nu börjat känna att det faktiskt hjälper mot värken! Den är inte alls lika jävlig längre fast det blåst nordanvind och är iskallt ute. Mår helt enkelt bättre vad gäller värken. Så jag har varit idag och skall gå på onsdag nästa vecka, sen skall jag nog försöka gå på nån form av "underhållsbehandling", alltså gå enstaka gånger för att bibehålla den braiga effekten så att säga    Behandlingen gör ju att blodcirkulationen kör igång ordentligt - precis så som den egentligen ska - i en frisk kropp. Eftersom vi fibrisar är fulla med inflammationer så hämmar det ju blodcirkulationen. Hoppas denna braiga effekt håller i sig. 


 


Hur är det med er, längtar ni till jul? Det gör jag!    Eller rättare sagt tiden innan, advent. Längtar rejält till 1:a advent. Vill ha upp julgardiner och få upp stjärnor i fönstren, det blir ju så mysigt då. Och plocka fram lite änglar och lyktor, tomtarna får vänta lite, nån vecka. Jag älskar änglar och har ganska många. Vad det gäller tomtar så plockar jag bara fram de riktigt gamla, som jag fått efter mormor och morfar bl a. Gillar det gamla julpyntet. Men såklart har jag en del modernt också, har t ex lila och silvriga kulor i granen   


Nu är klockan 16.08 och det är nästan helt mörkt ute, sååå himla trist! Nu skall jag äta karelska piroger. Ha det fint!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards