Alla inlägg den 26 november 2018

Av Pisan - 26 november 2018 13:58

 


Hej! Här sitter jag och tänkte skriva ett par rader. Har en helvetes huvudvärk idag. Sitter här och gäspar stort, det är grått och trist ute. Men det är minusgrader och det är vitt på taken och gräset. Känner mig deppig idag. Vet inte varför, men man kan ju inte vara på topp jämt. Eller hur? Är jag på sånt lågt humör när jag vaknar så blir det liksom att man är i det läget hela dagen och t o m börjar tänka på andra gånger man mått dåligt och eventuella orsaker till det. Idag har jag grävt ner mig långt tillbaka i tiden, till saker som hände för länge sen - helt onödigt, jag vet. Jag kan ju inte göra nåt åt det ändå, kunde det inte då och kan det absolut inte nu. Jag är helt enkelt knäpp ibland.... Men vad starkt man kan känna nu efter så många år när man plockar fram gamla händelser, jag blir helt slut av alla känslor. 


Nu var det ju inte meningen att jag skulle skriva sånt här tråkigt, det liksom bara kom ur mej - eller ur fingertopparna. Har inga planer för dagen alls idag. Sitter här med en mugg kaffe och lyssnar på julmusik. Skall strax ta med mig laptopen in till soffan och kolla lite på Netflix tror jag. Om tv:n vill, för den har börjat krångla vad gäller chromecasten, vet inte om det är chromecasten som är kass eller tv:n, men det lutar åt tv:n för den har burit sig konstigt åt länge, även med "vanlig" tv. Den är gammal, det är en av de allra första platt-tv-apparaterna. Fick den av mamma och pappa när de köpte en ny och större. Jag hoppas dock att det är chromecasten som krånglar för den är billigare att byta ut. Det är dock inte det enda som krånglar här. Har under en tid haft så att det runnit ut vatten ur vattenlåsröret till tvättmaskinen, ut på golvet när jag tvättat. Men det har inte varit så jättemycket så jag har lagt ut handdukar på golvet framför maskinen när jag tvättat men till slut tyckte jag att det var dags att göra nåt åt det så jag ringde bostadsbolagets värdar, har nämligen fått hjälp med detta av dem förut. Men fick höra att man fick göra det själv. Suck, stön, pust och elände!!! Jag fixar inte sånt! För det första så måste jag krypa ihop under en bänkskiva och jag har inga nypor alls, har jättedålig kraft i händerna. Men jag försökte, utan resultat. Dottern med. Så igår kväll slängde jag iväg ett mejl till dem. Och 1 timme efter att jag kommit upp ringde de på dörren. Så nu är det fixat. Hoppas jag. För det var inte mycket skit i vattenlåset. Jag kör en maskin just nu och då får vi se om stoppet i röret sitter längre ner eller om det räckte med den lilla rengöring som gjordes av vattenlåset. Jag var tvungen att tala om att jag är sjuk och att både jag och dottern har fibromyalgi kände jag igår när jag skrev det där mejlet. Men när de kom så var de så himla käcka och tyckte att "Nu får du lära dig hur man gör det här!". "Jag är inte dum i huvudet, jag är sjuk i kroppen" hade jag lust att säga och förklara vad det är för skit jag lider av. Men jag orkade inte ta det med dem, jag förstod direkt att de inte skulle förstå. Fan (ursäkta) vad jag blir frustrerad!!!!! Det är i sådana här situationer som jag verkligen HATAR att vara sjuk. Jag vill vara som alla andra ju!!!!  


Ja, såhär känns det idag.... Hoppas jag inte smittat ner dig med mitt stämningsläge. Ha en fin eftermiddag och kväll!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards